کد خبر: 43619
|
20:13 - 1399/01/13
نسخه چاپی

شریعتمداری: خدا کند ترامپ کرونا نگیرد

شریعتمداری: خدا کند ترامپ کرونا نگیرد
مدیرمسؤول روزنامه کیهان، حمله احتمالی آمریکا به عراق را حماقتی دانست که منجر به پیروزی جبهه مقاومت می‌شود و تصریح کرد: باید دعا کرد و عاجزانه از خدا خواست ترامپ به ویروس کرونا مبتلا نشود و به حماقت‌های خود ادامه دهد.

به گزارشايلام بيدار،حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به تحرکات روزهای اخیر آمریکایی ها در عراق گفت: این روزها، آمریکا بعد از ناکامی  در تحمیل مهره خود به عنوان نخست وزیر عراق، دست به تحرکات نظامی تازه ای زده است که با توجه به شرایط سختی که با آن روبروست، بسیار بعید به نظر می رسد این تحرکات نظامی و جا به جائی نیروها،اهمیتی بیشتر از یک عملیات روانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آمریکا و متحدان اروپائی و منطقه ای آن طی دو دهه اخیر شکست های سنگینی را در منطقه تجربه کرده اند، تصریح کرد: آن ها به خوبی می دانند که از کمترین توان و آمادگی لازم برای ورود به یک درگیری تازه در منطقه برخوردار نیستند.

شریعتمداری ادامه داد: نمایش نظامی آمریکا در حالی است که امروزه عراق با حضور فعال و آزمون داده نیروهای مقاومت این کشور و برخورداری از حمایت همه جانبه و اعلام شده جبهه سراسری مقاومت، می تواند  به جهنمی برای نظامیان تروریست آمریکا  تبدیل شود و بدیهی است که در این صورت، متحدان منطقه ای آمریکا نظیر عربستان، امارات، بحرین و… نیز از آتش این جنگ در امان نخواهند بود و نباید هم در امان باشند چرا که آنها از یک سو خاک این کشورها را در اختیار نظامیان تروریست آمریکا قرار داده اند و از سوی دیگر با دلارهای نفتی خود، هزینه نظامی آمریکا را تأمین می کنند. بنابراین بخشی از قوای متخاصم و مهاجم تلقی می شوند. 

وی، اخبار رسانه های آمریکا مبنی بر وجود تنش گسترده و اختلافات عمیق مقامات آمریکائی درباره حمله احتمالی به عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: این موضوع اگر بخشی از همان سناریوی عملیات روانی نبوده و در نقش  پلیس خوب و پلیس بد ظاهر نشده باشند باید این تنش و اختلافات را نشانه دیگری از سردرگمی آمریکائی ها تلقی کرد که طبیعی نیز به نظر می رسد، چرا که امروزه آمریکا از یک سو با  شیوع فراگیر کرونا و ناتوانی آشکار در تأمین تجهیزات پزشکی برای مهار این ویروس روبروست تا آنجا که زمزمه کاهش حضور نیروهای ارتش در یایگاه ها و مراکز نظامی  به منظور پیشگیری از ابتلای نظامیان به کرونا در میان است.

شریعتمداری ادامه داد: از سوی دیگر ترامپ با اعتراض گسترده مردم آمریکا  دست به گریبان است که چرا به جای تأمین بهداشت مردم آمریکا، توان و ظرفیت های کشور را به درگیری های منطقه ای مشغول  کرده است. موضوع دیگری که این روزها اعتراض گسترده مردم آمریکا را درپی داشته و دارد، شکست های پی در پی آمریکا در اقدامات نظامی دو دهه اخیر است که به گفته ترامپ ۷ هزار میلیارد دلار برای آمریکا هزینه داشته و هیچ دستاوردی نداشته است.

وی افزود: با توجه به ناتوانی برملا شده آمریکا برای ورود به یک درگیری نظامی تازه در منطقه و عواقب پشیمان کننده ای که درپی خواهد داشت باید تحرکات نظامی اخیر آمریکا در عراق و جابه جائی نیروها در عین الاسد و اربیل و حتی رزمایش ۲۳ مارس تفنگداران آمریکا با ارتش امارات و ... را در حد و اندازه یک عملیات روانی با دو هدف مرعوب کردن مردم عراق و انحراف افکار عمومی مردم آمریکا از ناتوانی نزدیک به رسوائی دولت این کشور در مقابله با ویروس قتل عام کننده کرونا ارزیابی کرد. 

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: اگر ترامپ احمق ــ و نه دیوانه ــ دست به حماقت بزند و به عراق حمله کند شکست سخت  و تلفات نظامی سنگینی را برای آمریکا و ارتش تروریست آن رقم زده است. حماقتی که هرچه باشد، پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت خواهد بود و از این روی باید دعا کرد و عاجزانه از خدا خواست که ترامپ به ویروس کرونا مبتلا نشود و به حماقت های خود ادامه بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب