سرویس: استان ایلام
کد خبر: 42438
|
07:14 - 1398/11/30
نسخه چاپی

یادداشت؛

معیارهای کاندید اصلح

معیارهای کاندید اصلح
نماینده ای در شان نظام اسلامی است که درمان همه کم وکاستی ها، نقص ها و نارسایی ها را فقط در اسلام دانسته و در داخل ظرفیت دین مبین اسلام برایشان چاره جویی کند.

به گزارشايلام بيدار، در منطق اسلام و در جامعه اسلامی همه افراد نسبت به وضعیت و سرنوشت جامعه مسئولیت دارند، اگر تفاوتی است در اهمیت جایگاهی است که افراد قرار دارند ولی به هیچ وجه در جامعه اسلامی کسی را پیدا نمی کنیم که بتواند این ادعا را ثابت کند که من هیچ مسئولیتی ندارم.

از مهمترین و تاثیرگذارترین نهادهایی که می تواند آرمان های انقلاب اسلامی، استقلال آزادی جمهوری اسلامی را تحقق عینی ببخشد، قوه مقننه است.

اینجاست که براساس وظیفه ای که فرد فرد جامعه عهده دار آن می باشند باید در پای صندوق های رای حاضر وبراساس حجت شرعی وعقلی کاندیدای اصلح را انتخاب و برای تصدی نمایندگی راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

اما برای اینکه حجت شرعی و عقلی داشته باشیم ملاک ها و معیارهایی را در انتخاب مدنظر بگیریم.

اول اینکه نسبت به اسلام تعبد و تقید داشته باشد؛ امروزه اشخاص و گروههای مختلف برداشتهای متفاوتی از اسلام دارند، یکی اسلام را براساس مارکسیسم تفسیر می کند که حتی بعضا متدینینی که اطلاع درستی از مفاهیم اسلام نداشتند خود مروج آن بودند. دیگری اسلام را براساس لیبرالیسم تبیین و تفسیر می کرد، اسلام منهای روحانیت، اسلام آمریکایی، همه افراد دارای تفکر فوق اعتماد به جامعیت دین مبین اسلام ندارند لذا بدنبال مکمل اسلام در کشورهای غربی و مکاتب مادی آنها می گردند.

نماینده ای در شان نظام اسلامی است که درمان همه کم وکاستی ها، نقص ها و نارسایی ها را فقط در اسلام دانسته و در داخل ظرفیت دین مبین اسلام برایشان چاره جویی کند.

دوم نسبت به ولایت تبعیت مطلق داشته باشند؛ وقتی به قرآن مراجعه می کنیم ملاک انتخاب اصلح را به ما معرفی می کند، در قضیه مردم بنی اسرائیل که از پیامبرانشان درخواست معرفی فرمانده برای جنگ با دشمنانشان نمودند و بعد از مباحثی ایشان از طرف خداوند طالوت را معرفی کرد. بنی اسرائیل به چندگروه تقسیم شد، گروه اول که وقتی اعلام جهاد شد اصلا حرکت نکردند، افرادی که حاضرشدند و حرکت کردند، طالوت از آنها عهد گرفت که وقتی به آب رسیدند از آب ننوشند مگر به حد ضرورت، تا به آب رسیدند گروهی بی توجه به عهدشان از آب خوردند که از میان راه هم جدا شدند، گروهی به مقدار کم نوشیدند همین هاهم تا دشمن را دیدند قالب تهی کردند، فقط کسانی با طالوت تا لحظه آخر ماندند و نهراسیدند که تبعیت مطلق از فرمانده کرده و آب ننوشیدند.

امروز هم کسی صلاحیت نشستن در صندلی نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد که نسبت به ولی فقیه تبعیت مطلق داشته باشد تا در بحران ها معیار وملاک مشعل کم نکند.

سوم نسبت به دشمنان تبری و انزجار داشته باشند و جرات اظهار تبری را نیز داشته باشند.

افرادی امروز می خواهند تبری(دشمنی با دشمنان اهل بیت اسلام) را از اسلام حذف کرده و فقط چهره اسلام را با اسلام رحمانیت معرفی کنند، در حالیکه از اسلام رحمانی این افراد چیزی جز محکومیت حرکت امام حسین(ع) بیرون نخواهد آمد.

امروز نماینده ای در شان نظام اسلامی است که انزجار از دشمنان داشته و شجاعت ابراز انزجار را نیز داشته باشد نه اینکه خودشان از ترس قالب تهی کنند که اگر ترس آمد وادادگی و عقب نشینی آغاز خواهد شد و فاتحه اسلام و انقلاب را باید خواند.

چهارم نسبت به مردم احساس نوکری داشته باشد؛ امروز نماینده ای نیاز داریم که به معنای واقعی، خدمتگذار قشر محرومین و مستضعفین باشد نه فقط در شعار، که از پس کار برآید.

نماینده مجلس باید فردی باشد که همتش رونق به سفره های قشر محروم باشد نه خود بانی و تشدید کننده فاصله طبقاتی باشند.

مطلب آخر اینکه بصیرت داشته باشد تا دربحران های فتنه ها، غبارها نتواند راه او را گم کند و از ناکجا آباد سر درآورد، علم و تخصص درکنار بصیرت معنا پیدا می کند، بصیرت یعنی فهم خطه و اقدام به موقع نه با تاخیر.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب