سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 42057
|
08:14 - 1398/11/17
نسخه چاپی

یادداشت؛

انقلابی گری نیازمند بصیرت و فهم آرمانهای انقلاب است

انقلابی گری نیازمند بصیرت و فهم آرمانهای انقلاب است
اثرگذاری و تداوم گفتمان اصیل انقلاب اسلامی ایران در پرتو توجه و عمل به الزامات انقلابی گری است و همه این مولفه ها نیازمند بصیرت و فهم عمیق انقلاب و اهداف و آرمانهای والای آن است.

به گزارشايلام بيدار، انقلاب اسلامی ایران براساس باور و ایمان مذهبی با تاکید برعناصر هویتی ایرانیان شکل گرفت.

 

هرانقلابی برای بقاء نیازمند استحکام مولفه های سازنده آن است. هرگاه مولفه های اصلی انقلاب تضعیف شوند، انقلاب و اهداف و آرمان های آن نیز به تحلیل خواهد رفت.

 

انقلاب اسلامی ایران دارای مولفه ها، نمادها و عناصری است که به مثابه موتور محرک آن عمل می کنند، ایمان مذهبی و اسلام گرایی یکی از این عناصر است.

 

هراندازه جهت گیری انقلاب به سمت آرمانهای اسلامی در جامعه باشد به همان اندازه حرکت انقلاب تداوم خواهد داشت، لذا از الزامات انقلابی ماندن توجه به مسئله اسلام گرایی است.

 

رسانه ها، صداوسیما، دانشگاه، جامعه، سبک زندگی و... می تواند میزان جهت گیری اسلامی را در جامعه انقلابی ایران نشان دهد.

 

یکی دیگر از عناصر اصلی و مهم، استکبارستیزی و حمایت از مظلومین و مستضعفین جهان است.

 

سیاست خارجی، موضع گیری دولتمردان و جهت گیری عملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر اندازه با این مولفه همساز باشد به همان اندازه حرکت انقلابی پردوام و پرقدرت خواهد بود.

 

جهت گیری انقلاب اسلامی حول وحدت کلمه امت اسلامی بوده و در این راستا از الزامات مهم انقلابی گری محسوب می شود، حضرت امام (ره) به وحدت کلمه بسیار تاکید می کردند.

 

خودباوری و اتکا به قدرت لایزال ملت از دیگر الزامات انقلابی گری است.

 

هر اندازه دانشگاههای ما و باور مدیران به علم و اندیشه و تفکر بیشتر باشد به همان اندازه حرکت انقلابی ملت در مسیر صحیح و اثرگذار ادامه خواهد داشت.

 

آنچه که ایران اسلامی را قدرتمند می کند تاکید و عمل به علم و دانش است.

 

مدیریت علمی و کارشناسی در همه عرصه ها نتایج مثبت و مفید و سازنده به دنبال خواهد داشت و کارآمدی نظام را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

 

علم و ایمان، ولایتمداری، استکبارستیزی، حمایت از مظلومین عالم، تاکید بر وحدت و اتحاد امت اسلامی و دیگر عناصر برخواسته از متن فرهنگ انقلابی ملت ایران می تواند به عنوان عناصر انرژی بخش و سوخت حرکت قطار انقلاب عمل کنند.

 

اثرگذاری و تداوم گفتمان اصیل انقلاب اسلامی ایران در پرتو توجه و عمل به الزامات انقلابی گری است و همه این مولفه ها نیازمند بصیرت و فهم عمیق انقلاب و اهداف و آرمانهای والای آن است.

 

انقلابی گری فرهنگ محافظه کاری را بر نمی تابد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب