سرویس: استان ایلام
کد خبر: 41500
|
07:10 - 1398/10/30
نسخه چاپی

یادداشت؛

شورای نگهبان، محصول ایدئولوژی انقلابی مردم ایران است

شورای نگهبان، محصول ایدئولوژی انقلابی مردم ایران است
شورای نگهبان قانون اساسی، به عنوان ناظری امین، بصیر و هوشیار مراقب عملکرد صحیح دستگاه حکومتی براساس احکام الهی اسلام است.

به گزارشايلام بيدار، انقلاب اسلامی ایران بعنوان مهمترین انقلاب عقیدتی و فرهنگی قرن بیستم، گذار سیستم حکومتی ایران غیر اسلامی به سمت حکومتی مبتنی بر تعالیم اسلام را فراهم نمود که به گفته شهید مطهری؛ جمهوریت ظرف و اسلامیت محتوای این انقلاب عظیم را تشکیل می دهند، اسلامیت هم به معنای پیاده سازی قوانین و احکام اسلامی برای اداره کلیه شئون کشور اسلامی ایران است.

لذا برای عملی ساختن پیام مهم انقلاب در راستای اسلامی سازی قوانین، بزرگان انقلاب اقدام به تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی نموده که مسئولیت نظارت بر بعد اسلامی و دینی قوانین مجلس را داشته باشد.

شورای نگهبان از زمان تشکیل تاکنون بعنوان یکی از انقلابی ترین نهادهای جمهوری اسلامی ایران کارکرد موثر خود را همواره ایفا نموده است.

تائید صلاحیت کاندیداهای مجلس و ریاست جمهوری و نظارت بر روند سلامت انتخابات نیز یکی دیگر از وظایف مهم این نهاد انقلابی است.

شورای نگهبان قانون اساسی به مثابه یک فیلتر مطمئن، مسئول مراقبت از نفوذ قوانین و عناصر غیراسلامی به درون حاکمیت ایران اسلامی است، لذا این مسئله حساسیت شورای نگهبان را صد چندان کرده است.

طبیعی است که وجود شورای نگهبان، دشمنان انقلاب اسلامی و مخالفین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را عصبانی و ناراحت می کند، چراکه مانعی محکم در برابر نفوذ عناصر غیرخودی به درون حاکمیت بوده و مثل سدی نفوذناپذیر در برابر خواسته ها و آرزوهای شوم دشمنان عمل کرده است. اصلی ترین علت هجمه دشمنان و مخالفین جمهوری اسلامی به شورای نگهبان هم همین مسئله است.

متاسفانه در داخل کشور نیز برخی از مدعیان به اصطلاح اصلاحات نیز عملکرد شورای نگهبان را زیر سئوال برده و عقیده داشته و دارند که شورای نگهبان وظیفه نظارت استصوابی نداشته و صرفا باید از طریق نظارت استطلاعی ماموریت خود را انجام دهد، آنها می گویند همین که مثلا یک کاندیدا فاقد سوابق کیفری در دستگاه قضایی باشد برای تائید شدن کافی است، در حالی که این مسئله نگاهی حداقلی به وظیفه و کارکرد شورای نگهبان است.

شورای نگهبان وظیفه اصلی اش تشخیص صلاحیت های بنیادین مکتبی و انقلابی کاندیداهاست که در چارچوب قانون اساسی و اعتقاد قولی و عملی به اصل مترقی و بنیادی نظام یعنی ولایت فقیه قابل تشخیص است.

برخلاف جوسازی برخی رسانه ها و جریانات داخلی، مسئله تائید صلاحیت ها در همه حکومت های جهان امری بدیهی و معقول است، مثلا در آمریکا حتما بایستی معتقد به ایدئولوژی لیبرال دموکراسی باشند، یک اسلام گرا نمی تواند کاندید ریاست جمهوری در آمریکا و دیگر کشورهای نظام سرمایه داری شود.چرا؟ چون که مخالف ایدئولوژی آنهاست. پس به طریق اولی یک فرد سکولار، لیبرال و غیراسلامی هم نمی تواند از فیلتر شورای نگهبان قانون اساسی به دلیل تعارض ذاتی با مکتب انقلاب اسلامی عبور کند و این مسئله کلاملا طبیعی و منطقی و معقول است.

وجود شورای نگهبان و حمایت و تقویت این نهاد انقلابی از ضروری ترین مسائل کشور بوده و هر جریانی که به هر طریق درصدد تضعیف این نهاد انقلابی براید، یقینا در زمین دشمن خواسته یا ناخواسته بازی می کند.

تضعیف شورای نگهبان در حقیقت تضعیف هویت انقلاب اسلامی است، هویتی که برخواسته از متن فرهنگی این ملت است که همانا هویتی دینی و اسلامی بوده که در کیان ایران اسلامی عزیز بالیده و تکامل یافته است.

شورای نگهبان محصول ایدئولوژی انقلابی مردم ایران است که به عنوان ناظری امین، بصیر و هوشیار مراقب عملکرد صحیح دستگاه حکومتی براساس احکام الهی اسلام است.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب