سرویس: استان ایلام
کد خبر: 39467
|
07:40 - 1398/08/25
نسخه چاپی

یادداشت /

گویی هنوز دَر بر همان پاشنه می‌چرخد

گویی هنوز دَر بر همان پاشنه می‌چرخد
متاسفانه شهر ایوان از لحاظ وضعیت عمرانی در شرایط مناسبی نیست چراکه انتظار می رفت با تغییر سکاندار شهرداری شرایط عمرانی شهر بهتر شود.

عبداله اسماعیلی::در قانون اساسی کشورمان شوراها در چارچوب تحقق اصل عدم تمرکز اداری گامی در جهت توسعه سهم مشارکت مردم در نظام اجرایی جامعه محسوب می شوند و بر اساس آن بخشی از امور اداری استان ها، شهرستان ها، بخش ها و روستاها به مردم واگذار می شود.
  در این سیستم مردم با انتخاب نمایندگانی برای انجام بخشی از امور اجرایی جامعه با اختیارات تعریف شده قانونی، در اداره امور محل خود مشارکتی عینی خواهند داشت.
  از این منظر شوراها باعث افزایش نقش مشارکت مردم در اداره امور می شوند؛ این مشارکت از یک سو سبب افزایش احساس مسئولیت بیشتر در بین مردم می شود و از سوی دیگر موجب ظهور خلاقیت ها و ابتکارات افراد در اداره امور حتی در کوچکترین واحدهای اجتماعی در سطح روستاها و محلات می شود.

اعضای شورای شهر مهم‌ترین نقش را در اعتلای آن شهر دارند اما شهر ایوان درگیر روایتی ناتمام از اناکارآمدی شهرداری و اعضای شورای شهر شده است.

اگر گذری از کوچه پس کوچه های شهر ایوان داشته باشید خواهید فهمیدکه شورای شهر ایوان و شهرداری  برنامه ای برای آبادانی وعمران شهری ایوان  نداشته است،چرا که وضعیت عمران شهری باوجود گذشت ماهها همچنان نا امید کننده است وحتی داد ائمه جمعه را نیز درآورده است.

شاید یکی از اختلافاتی که ماههای گذشته در سطح شهرداری وجود داشت انتخاب شهردار بود که هر چند انتخاب شهردئار نیز ماهها طول کشید اما بالاخره شهردار جدید شهر ایوان انتخاب شد و سکان شهرداری را در دست گرفت.

طبیعتا شهردار یک شهر در ابتدای شروع کار خود یکسری برنامه ها برای عمران شهری  دارد ،شهردار ایوان نیز رزومه و برنامه ای خود را ابلاغ کرد تا شاید بتواند وضعیت این شهر را ساماندهی کند.

چند ماهی است که از این انتخاب می گذرد ،شاهد فعالیتهایی همچون تکمیل پارک جنب امور عشایری ،آسفالت تعداد معدودی از خیابانهای شهر ....بودیم اما انچه که این مردم می خواهند شهری زیبا و در خور شان است.

شاید درصد زیادی از خیابانهای شهر ایوان به دلیل حفاری های متعدد نامناسب هستند آیا بااین وضعیت و قرار گرفتن در آستانه فصل سرما می توان در زمینه احیا خیابانهای شهر ایوان گام برداشت ،قطعا اینگونه نخواهد بود.

نگاه اجمالی وکلی به این وضعیت نشان دهنده آن است که هنوز تغییری آنچنانی در سطح شهر ایوان ایجاد نشده است.

درپایان نگارنده بدون غرض ورزی صرفا د راستای داتن شهری آباد خواهنشمند است که به وضعیت عمران شهری ایوان رسیدگی عاجل شود.

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب