کد خبر: 38970
|
08:15 - 1398/07/28
نسخه چاپی

یادداشت سردبیر/

ایوان سربلند ازمیزبانی بزرگ

ایوان سربلند ازمیزبانی بزرگ
مردم شهرستان ایوان همچون سالهای گذشته امسال نیز در خدمت گذاری به زواراز هیچ تلاشی دریغ نکردند.

به گزارشايلام بيدار،حال و هوای اربعین امسال دیدنی بود به ویژه این چندسال اخیر که خیلی ها پای پیاده راهی کربلای ارباب شدند.

کربلا رفتن آن هم پای پیاده اجری دارد که گفتنی نیست، لحظه به لحظه اش داستانی دارد و فرد فرد زائرانش داستانی ترند، قلم به دست بگیری، یا دوربین بر چشم بگذاری حرف ها زیاد است برای گفتن، و صحنه ها زیاد است برای به تصویر کشیدن، و گوش ها و چشم ها تشنه حقیقت ناب کربلایند.

اربعین امسال حال و هوای دیگری داشت و عشق به امام حسین(ع) در دل مسلمین جور دیگری خودنمایی می کند اربعین امسال خیلی ها با پای پیاده طول جاده عشق را به سمت حرم امام حسین (ع) در کشور عراق با جان و دل پیمودند تا با تمام وجود سرو جان را تقدیم امام شیعیان‎شان کنند.

 زائرین کربلای معلی از شهرها و روستاهای مختلف کشور سختی راه را به جان خریدند و با پای خسته و پیاده به سمت کربلای معلی به راه افتادند، زن و مرد حتی از کودک چندماه ماهه گرفته تا پیرزن و پیرمردی که نای راه رفتن را ندارند اما به عشق امام حسین(ع) سعی می کند تا از کاروان عقب نمانند.

خدایا این چه عشقی است که همه را اینچنین به سمت خود می خواند و این چه شوری است که شیعیان دلسوخته ات حاضرند چند روز متوالی با وجود خستگی راه با پای پیاده به سمت کشور عراق برای دیدن بارگاه ملکوتی امام شیعیان حسین بن علی (ع) بپیمایند.

شهرستان ایوان در شمال استان ایلام وبرسر راه ارتباطی مرز مهران قرار دارد به طوری که هرساله شاهد تردد حجم زیادی زائر از شهرستان ایوان بودیم که شهر ایوان را برای رسیدن به مرز مهران انتخاب می کنند.

امسال نیز حال و هوای شهر ایوان حال هوای دیگری شد ،قدوم متبرک زائران ابا عبدالله الحسین در این شهرستان سبب شده است که بزگ وکوچک،پیرو جوان همه و همه دست به دست هم دهند تا زوار ابا عبدالله الحسین به نحواحسنتت استقبال شود.

هرکس در خورتوان خود از خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی کوتاهی نمی کرد وانچه را که درتوان داشت دریغ نمی کرد،از پیرمرد 70ساله گرفته تا کودکی که در کنار موکب ها با گرفتن فلاکس چایی زائران سعی می کرد که خدام زائر اباعبدالله باشد.

خلاصه اربعین امسال هم به پایان رسید بیش از 400هزار زائر اربعینی از شهرستان ایوان عبورکردند،که همگی ازمیهمان نوازی وعلاقه مردم شهرستان ایوان به زائران سخن می گفتند ،البته باید گفت این خصیصه تمام شهرستانهایی است که در مسیر تردد زوار اربعین حسینی قرار دارند،آزمونی که نتیجه آن لبخند رضایت بر لبان زواری هست که باپای دل قدم در مسیر عشق نهاده بودند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد