کد خبر: 38401
|
07:37 - 1398/07/09
نسخه چاپی

یادداشت اختصاصی؛

آش همان آش و کاسه همان کاسه!

آش همان آش و کاسه همان کاسه!
باوجود دادن وعده هایی از سوی شورا وشهرداری شهر ایوان اما همچنان شاهد تغییرات اساسی در وضعیت شهر ایوان نیستیم.

یادداشت سردبیر::در قانون اساسی کشورمان شوراها در چارچوب تحقق اصل عدم تمرکز اداری گامی در جهت توسعه سهم مشارکت مردم در نظام اجرایی جامعه محسوب می شوند و بر اساس آن بخشی از امور اداری استان ها، شهرستان ها، بخش ها و روستاها به مردم واگذار می شود.
  در این سیستم مردم با انتخاب نمایندگانی برای انجام بخشی از امور اجرایی جامعه با اختیارات تعریف شده قانونی، در اداره امور محل خود مشارکتی عینی خواهند داشت.
 از این منظر شوراها باعث افزایش نقش مشارکت مردم در اداره امور می شوند؛ این مشارکت از یک سو سبب افزایش احساس مسئولیت بیشتر در بین مردم می شود و از سوی دیگر موجب ظهور خلاقیت ها و ابتکارات افراد در اداره امور حتی در کوچکترین واحدهای اجتماعی در سطح روستاها و محلات می شود.
 اعضای شورای شهر مهم‌ترین نقش را در اعتلای آن شهر دارند اما شهر ایوان درگیر روایتی ناتمام  اعضای شورای شهر شده است.

باوجود گذرماهها و دادن وعده هایی به شهروندان همچنان نا امیدی را در ذهن شهروندان متبادر می کند.

دوران انتخابات شوراها پربود از وعده های کاندیدها که هر کدام با لحن خاصی سعی در بیان وعده های خود را داشتند اما انتخابات به پایان رسید و چند تن از کاندیداها به پارلمان شهری ایوان راه یافتند تا سکان عمران شهری رابه دست بگیرند.

اگر گذری از کوچه پس کوچه های شهر ایوان داشته باشید خواهید فهمیدکه شورای شهر ایوان برنامه ای برای آبادانی وعمران شهری ایوان  نداشته است،چرا که وضعیت عمران شهری باوجود گذشت ماهها همچنان نا امید کننده است وحتی داد ائمه جمعه را نیز طی ماههای گذشته درآورده است.

نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که مدتهای مدیدی وقت صرف انتخاب شهردارشهر ایوان شد تا نهایتا شهردار جدید انتخاب شد و هم اکنون سکان شهرداری ایوان را به دست گرفته است هرچند طی ماههای گذشته تغییراتی قطره چکانی دروضعیت شهر ایوان دیده می شود اما باید خاطر نشان کرد این وضعیت زیبنده این شهر نیست،چراکه بهبود عمران شهری نیازمند عزم و اراده جدی است که مسئولان باید داشته باشند.

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب