سرویس: استان ایلام
کد خبر: 37415
|
10:15 - 1398/06/07
نسخه چاپی

یادداشت؛

عزم جدی سید ابراهیم و وظیفه سایر ناظرین و حسابرسان

عزم جدی سید ابراهیم و وظیفه سایر ناظرین و حسابرسان
این رویه که ریاست محترم قوه قضاییه انتخاب کرده و از ریزها تا دانه درشت ها با هیچکس مسامحه نمی کند مسیر 100 درصد درستی است اما نیاز است برای ریشه کنی فسادها و رانت خواران بیت المال، مبارزه را جامعیت بخشید

عباس خزلی::گاهی تحولات اجتماعی ناگهان از بستری بر می خیزد و مبارزه ای عمیق را رقم می زند. این مبارزه چنان چه احساس شود به نفع مردم و در جهت احقاق حقوق آن ها باشد بارقه امید را در دل ها می کارد و به آینده خوشبین می کند.

گرفتن حقوق پایمال شده و ستاندن داد دل مردم از حلقوم متجاوزین به بیت المال یکی از نمونه های آشکار از ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی است. این مسئله سبب امیدواری به آینده ای نه چندان دور است.

چند صباحی از تصدی سید ابراهیم رییسی بر قوه قضاییه نمی گذرد که با قلم قانون و عدالت، به مبارزه با حق خوریها و حق کشیها و رانت و دزدی و کم کاری و بی عدالتی که سبب شکاف طبقاتی وفقر در جامعه شده و چه بسا امنیت را هدف قرار داده خیز برداشته است.

مسئله برخورد با فساد و رسیدن به یک نتیجه زود هنگام چیزی نیست که فقط به قوه قضاییه مربوط باشد بلکه از منظر قانون و وظیفه به بقیه نهادهای نظارتی که قانونأ وظیفه شناسایی و گزارش و برخورد دارند هم ربط پیدا می کند.

در این مسیر بی گمان علاوه بر پیگیری از منظر دادسرا و دادگاه ها بنا بر همه قوانین موجود ابتدا نیاز است نهادهای نظارتی را سر وسامان داد و آن ها را مصمم به همراهی کرد ولو اینکه آن نهادها جزو زیر مجموعه قوای دیگر باشند، چرا که رانت های کلان و برخورد با اختلاس گران بزرگ می تواند یک مسئله امنیتی تلقی شود و در این راه هیچ مصلحت و تعلل قابل پذیرش نیست.

بودند نهادها و سازمان هایی که زمانی آمارهای اشتباه و یا سیاسی تقدیم بالادستی های خود می کردند و یا با منحرف کردن ذهن مردم و نخبگان، درصد قابل توجهی را از روی حدس و تخمین پاک دست نامیدند.

این رویه که ریاست محترم قوه قضاییه انتخاب کرده و از ریزها تا دانه درشت ها با هیچکس مسامحه نمی کند مسیر 100 درصد درستی است اما نیاز است برای ریشه کنی فسادها و رانت خواران بیت المال، مبارزه را جامعیت بخشید و از همه عناصر و زیرمجموعه های دولت و مجلس هم استفاده لازم را برد و بصورت جدی همه را پای کار آورد.

حاکمیت الهی و اخلاقی جمهوری اسلامی حاشیه امن برای هیچ خطا کار و سهل انگار ایجاد نمی کند و همگام بودن سایر مجموعه های نظارتی با قوه قضاییه مایه ابهت و قوت است، بارها رهبری از نجومی بگیران گفته و ابراز نگرانی کرده است.

علاوه بر این صبر مردم در برخورد فرسایشی با آن مسئله تمام شده و مهلت نظارتیان و محاسبان قانون جهت توجه و جدیت در برخورد با ابزار فساد در اقتصاد هم تمام شده است چه بسا اگر قبلاً جدیت بیشتری انجام می شد وضعیت بغرنج فعلی حادث نمی شد.

از ریاست محترم قوه قضائیه و مجموعه ایشان در تمام حوزه ها و شهرها و مناطق کشور انتظار داریم از کورسوی امید که تازه روشن شده است آتشی بزرگ به جان تمام متعدیان بیت المال درست کنید و اعتماد مردم به نظام را محکم تر کنید.

 

انتهای پیام/س

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب