سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36530
|
11:45 - 1398/03/26
نسخه چاپی

لزوم پایان دخالت‌های رئیس کل دیوان محاسبات کشور در انتصابات استان ایلام

لزوم پایان دخالت‌های رئیس کل دیوان محاسبات کشور در انتصابات استان ایلام
چند روز قبل عده‌ای از فعالان سیاسی و مجازی جلسه‌ای دوستانه با استاندار برگزار می‌کنند که استاندار در این جلسه در مورد دخالت رئیس کل دیوان محاسبات کشور در سفارش نزدیکان، آشکارا به دخالت ایشان صحه می‌گذارند.

عباس خزلی::قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام بارها از سوی رسانه‌ها و منتقدان خود دخالت عوامل دیوان نشین در انتصابات را انکار کرده است. این مسئله تا بدان‌جا پیش رفت که نقد و پاسخ به نقدهای فراوانی در این خصوص در فضای رسانه‌ای نوشته شده بود. چند روز قبل عده‌ای از فعالان سیاسی و مجازی جلسه‌ای دوستانه با سلیمانی‌دشتکی برگزار می‌کنند که استاندار در این جلسه در پاسخ به یکی از پرسشگران در مورد دخالت رئیس کل دیوان محاسبات کشور در سفارش نزدیکان آشکارا به دخالت ایشان صحه می‌گذارند. اعتراف به دخالت و سفارش  رئیس کل دیوان محاسبات کشور در مسوولیت‌های استان به گواه حرف‌های استاندار تأیید روشنی برای دلسوزان استان و منتقدان آذر است و همچنین پاسخی است در برابر رسانه‌ها و کسانی که با حمایت‌های کورکورانه سعی در ماست‌مالی کردن مسئله و انحراف مردم داشته‌اند. ظاهراً برای راستگویی نیاز است بدون هماهنگی با روابط عمومی‌ها و به‌صورت غیر رسمی و دوستانه با استاندار ایلام دیدار کرد تا سخنان تلخ و البته حقیقی را از ایشان شنید. ضمن قدردانی فراوان از استاندار ایلام بابت رک‌گویی موضوع دخالت رئیس کل دیوان محاسبات کشور از سه منظر قابل بررسی است:

۱- دخالت و سفارش رئیس کل دیوان محاسبات کشور مسئله آشکاری بوده و تازگی ندارد و نیازی به تأیید استاندار نداشته. در قضیه احراز مدیریت کانون پرورش فکری توسط شخص مهدی جمالی بارها هشدارهای لازم داده شد اما بخاطر قدرت لابی‌ها کسی گوشش بدهکار مسئله نبود.
۲- در حالی که بازنشستگی استاندار ایلام باید سال‌ها پیش از این اتفاق می‌افتاد و یکی از ادارات ناظر بر این موضوع دیوان محاسبات است تعاملات غیر رسمی و پنهان کاری دوطرفه همیشه شبهه انگیز بوده.
۳- با وضعیتی که در استان ایلام پیش آمده و قدرت لابی‌های خارج از استان از مدیر اول اداری ایلام بالاترند چه ضمانتی برای امید به دلسوزی استاندار فعلی ایلام و استانداران پس از ایشان در قبال محرومیت مردم و طرح‌های پیش رو وجود خواهد داشت؟

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب