سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35853
|
00:48 - 1398/01/08
نسخه چاپی

یادداشت؛

فردایی بهتر با حمایت از رونق تولید

فردایی بهتر با حمایت از رونق تولید
رونق کشور با حمایت از تولید کنندگان با عث می شود تا فردایی بهتر ساخته شود به دست خودمان...

احسان صحرایی::رهبر فرزانه انقلاب اسلامی چند سالی است که راه های برون رفت از وضعیت های موجود در کشور را در قالب نامگذاری سال ارائه می دهند این امر باعث شده تا برخی موانع برطرف شود ولی به دلیل عدم توجه کامل دولتی ها به نامگذاری سال باز هم برخی مشکلات برای سال بعد می ماند.

امسال نیز با تفکری هوشمندانه، نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری سال "رونق تولید" انتخاب شده است که باید در این خصوص برنامه ریزی های دقیق شود.
سالیان سال است که نامگذاری سال در محور اقتصاد می چرخد و این نشان می دهد که باید دولت در زمینه اقصاد کارهای بیشتری انجام دهد.
کشوری می تواند در زمینه اقتصاد روبه رشد باشد که اولا مردم آن کشور از کالای داخلی حمایت کنند و دوما با رویکر مناسب از تولید کنندگان حمایت شود که این حمایت باعث رونق تولید می شود و در نتیجه رویکرد اقتصادی جامعه روبه بهبود خواهد شد.
برای این اتفاق جدای از برنامه های کلی و پروژه های بزرگ، باید به دنبال تولیدکنندگان کوچک نیز رفت تا قشر تولید کنند ه های ضعیف و کوچک نیز که تعداد آنها کم هم نیست بهره ای ببرند و چه بسا در سطح کلان کشوری با حمایت از تولید کنندگان کوچک می توان جمعیت بسیار بزرگی را رونق اقتصادی داد و این امر باعث می شود تا تولیدات بومی منطقه افزایش یافته و در نتیجه اقتصاد خانواده ها بهبود یابد.
به طور مثال در شهرستان دهلران تولید کنندگان فراوانی وجود دارد اما متاسفانه بسیار به آنها بها داده نمی شود، تولید کنندگانی چون شتر مرغ، پرورش مرغ، کارخانه تعطی آب معدنی روستای بره بیجه، کارخانه یونولیت شهرک صنعتی، تولید دستمال کاغذی تعطیل شهرک صنعتی، کارخانه آجر تعطیل شده، کارخانه سیمان نیمه تعطیل و... که اگر بها داده شود هم در اقتصاد شهرستان و استان و هم در اقتصاد کشور تاثیر بسزایی دارند.
رونق تولید در این عرصه از کشور را کسانی می توانند حمایت نمایند که دغدغه کشور را داشته باشند و مرتب ذهنشان آن طرف مرزها برای زندگی دوم نباشد.
رونق کشور با حمایت از تولید کنندگان با عث می شود تا فردایی بهتر ساخته شود به دست خودمان، البته باید در کنار افزایش رونق تولید، نظارت مستمر  نیز وجود داشته باشد.
به امید فردایی بهتر...
 
انتهای خبر/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد