سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35388
|
09:36 - 1397/11/15
نسخه چاپی

یادداشت؛

اخباری که در لابلای حاشیه ها محو می شوند

اخباری که در لابلای حاشیه ها محو می شوند
بی تردید مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب که در کرمانشاه مستقر است، به دلیل عدم ارتباط کاری با مدیران و مسئولان ارشد استان، خود را ملزم به پاسخگویی نمی دانند.

مهدی کاکاخانی:: مدتی است که اغلب رسانه های استان از رسالت اصلی خود به دور شده و علاوه بر درگیر شدن با مسائل کم اهمیت و فاقد ارزش خبری مانند انتصابات، انتشار پیام های تبریک و تسلیت مناسبت ها ارسالی از سوی روابط عمومی دستگاه‌ها، تولید اخبار ساندویچی و اکتفا نمودن به عکس نوشته های یک خطی، از کنار رویدادهای مهم و قابل توجه نیز به راحتی عبور می کنند.

به عنوان نمونه می توان به این خبر اشاره کرد. "سیلاب، خط لوله انتقال نفت واحد بهره‌برداری چشمه‌خوش- دهلران را با خود برد!" براساس خبر یاد شده؛ خط اصلی لوله انتقال نفت در هفت کیلومتری شهر موسیان، که نفت میادین مشترک آذر و چنگوله را به دهلران و سپس برای صادرات به جزیره خارک صادر انتقال می دهد با تولید تقریبی ۸۰ هزار بشکه در روز براثر بارندگی ها و سیلابی شدن منطقه به مدت 72 ساعت متوقف شده است.

با بررسی مطالب سایت ها و خبرگزاری های استان، کمتر تحلیل و اخبار تکمیلی پیرامون چرایی و چگونگی این حادثه مهم منتشر شده است. سوالات متعددی در این خصوص مطرح است که بایستی مسئولان شرکت بهره برداری نفت وگاز غرب پاسخ های لازم را به افکار عمومی بدهند. چطور ممکن است پروژه ای با این اهمیت "پست شیرگاه" برای آن طراحی و تعریف نشده باشد؟! اگر هم پست شیرگاه تعریف شده، مسئولین بایستی پاسخگو باشند که چرا با وقوع این حادثه عمل نکرده است؟!

براساس نظر کارشناسان این بخش، پست شیرگاه بایستی به نحوی طراحی شود که با هر نشت و یا آسیب وارده به شبکه، بلافاصله به صورت خودکار جریان انتقال را از مبدا قطع نماید. به نظر می رسد در اتفاق رخ داده امکاناتی برای جلوگیری از جاری شدن نفت در منطقه وجود نداشته است. آیا پیمانکاران در اجرای این تعهد خوب عمل نکرده اند؟ آیا ممکن است پست شیرگاه در عملیات اجرایی پروژه تعریف شده و هزینه اجرا آن هم به پیمانکار و مجری پرداخت شده باشد، اما در عمل پروژه اجرا نگردیده باشد..؟!

سوال بعدی اینست؛ هزینه های گزاف زیست محیطی و خسارت های وارده به کشاورزان و صاحبان زمین های منطقه را چه کسی جبران می کند؟! نقش نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی چیست؟ این عزیزان که عضو تخصصی همین کمیسیون هستند، چه زمانی می خواهند به مسائل مهم نفت وگاز استان ورود کنند؟! بی تردید مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب که در کرمانشاه مستقر است، به دلیل عدم ارتباط کاری با مدیران و مسئولان ارشد استان، خود را ملزم به پاسخگویی نمی دانند.

بنابراین لازم است، استاندار ایلام، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای نظارتی از جمله دادستان استان ایلام به عنوان مدعی العموم همانند سایر مواردی که تاکنون به درستی وارد عمل شده و مطالبات مردم را پیگیری نموده اند، دستورات لازم را برای بررسی جوانب کار صادر و در صورت محرز شدن تخلف، با عوامل و بانیان هدر دهی بیت المال برخورد قانونی صورت گیرد.

 

انتهای پیام/س

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب