سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34976
|
22:09 - 1397/10/10
نسخه چاپی

گوشه ای کوچک از خدمات سردار سپاه ایلام

گوشه ای کوچک از خدمات سردار سپاه ایلام
امروز سخن از رفتن مردی است از سپاه استان که سال های جوانی عمر خود را در راستای اعتلای این مرز و بوم گذراند و با سکانداری فرماندهی سپاه امیرالمومنین (علیه السلام) استان در مدت 10 سال و 6 ماه منشاء بسیاری از خدمات به سپاه و استان شد بله سردار سرافراز سید صادق حسینی را می گویم که آرزوی سلامتی و سرافرازی را برایش آرزومندیم .

به گزارشايلام بيدار،امروز سخن از رفتن مردی است از سپاه استان که سال های جوانی عمر خود را در راستای اعتلای این مرز و بوم گذراند و با سکانداری فرماندهی سپاه امیرالمومنین (علیه السلام) استان در مدت 10 سال و 6 ماه منشاء بسیاری از خدمات به سپاه و استان شد بله سردار سرافراز سید صادق حسینی را می گویم که آرزوی سلامتی و سرافرازی را برایش آرزومندیم .

در این یاد داشت بر آنیم که قطره ای از دریای خدمات این سردار عزیز را به سپاه و استان بیان کنیم بلکه ادای دینی باشد به ساحت مقدس این سلاله پاک پیامبر عظیم الشان اسلام و مولا علی و حضرت فاطمه زهراء (علیهم السلام) که در زیر به بعضی از فعالیت های ایشان می پردازم.

1- همانطور که می دانیم افتخار مردم شریف و عزیز استان و به ویژه سپاه پاسداران و علی الخصوص سردار حسینی خادمی زوار حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است که این مدال به برکت خون شهیدان و عنایات ویژه خدای متعال و ائمه معصومین(علیهم السلام) نصیب گردیده است .از سال 93 که به صورت جدی و میلیونی اعزام زائرین حسینی به عتبات مطرح شد در آن سال که زیرساخت های آن چنانی وجود نداشت جاده ها گنجایش سیل خودروها را نداشت و همچنین سرمای شدید هوا اگر مدیریت و تدبیر این سردار عزیز نبود چه بسا فاجعه انسانی رخ می داد اما با تدبیر ایشان و اطلاع رسانی که صورت گرفت به همه مردم شهرستان های تردد زوار در استان اغلام شد که با حضور در میادین زائرین را به خانه های خود هدایت کنند و این چنین تدبیری توانست اتفاقی که می توانست به یک فاجعه تبدیل شود با خوشی به پایان برسد و خاطره شیرین آن سال در ذهن همه زوار برای همیشه تاریخ ماندگار بماند.در اربعین سال جاری در پی طوفان شکل گرفته در مهران علیرغم اینکه سردار میزبان مهمانی عالیرتبه از مسئولین رده بالای سپاه بود ولی به محض اطلاع از وقوع طوفان در مهران در آن شرایط سخت ضمن خداحافظی از مهمان سوار بر ماشین به سمت مهران حرکت و در کمترین زمان ممکن خود را به مهران رساند و به مدیریت بحران پرداخت و با اطلاع رسانی به موقع ایشان زواری که از مسیر شهرستان ها به سمت مهران در حرکت بودند در شهرهای مسیر اسکان داده شدند و زواری که  در مهران بودند در پایانه و اماکن وابسته به سپاه و مردم شریف مهران اسکان داده شدند و با این تدبیر و حضور به موقع الحمدالله شاهد تلفات نبودیم در سال 96 به محض اتمام خدمات رسانی به زوار اربعین با وقوع زازله در شهرستان های استان کرمانشاه سردار حسینی بعد از مسئولین استان زلزله زده اولین کسی بودند که با کمک های غذایی و دارویی و ... به کمک مردم زلزله زده شتافتند و ساماندهی 1 شهر و 19 روستا به تعداد 659 خانوار به ایشان واگذار و در بازسازی روستاهای ازگله و شیخ صله اقدامات در خوری انجام دادند که در اذهان جاودانه خواهد بود . ایجاد اردوگاه اربعین در مهران و توسعه آن با احداث زیرساخت ها خدمت دیگری از این سردار خستگی ناپذیر به زوار عزیز می باشد.

2- جای جای استان شاهد خدمات سپاه در دوران مسئولیت سردارحسینی به محرومین و ایجاد اشتغال برای بیکاران می باشد که اجرای 3429 پروژه کوچک و متوسط شامل ساخت 427 خانه  50 متری برای محرومین با همکاری کمیته امداد ، کانال کشی و آب رسانی به زمین های دیم ، ایجاد جاده های دسترسی ، سیل بند و احداث خانه عالم ، مسجد ، غسالخانه واعطای وام های اشنغال زایی ، خدمات بهداشتی و پزشکی و دهها فعالیت دیگر در اقصی نقاط این استان  از خدمات این سردار عزیز به محرومین است.

3- حضور به موقع و مدیریت مدبرانه ایشان در وقوع سیل و آتش سوزی در جنگل های استان توانست از خسارات بیشتر به مردم و عرصه های ملی جلوگیری نماید در سیل چند سال قبل در ایلام حضور سردار و همکاران ایشان و وسایل مهندسی به کمک سیل زدگان شتافت و از خسارات بیشتر به مردم در معرض سیل جلوگیری نمود در وقوع آتش سوزی در جنگل های استان با حضور میدانی در ارتفاعات کوه شلم  و آوردن بالگرد آب پاش از خسارت بیشتر به این منابع خدادادی جلوگیری نماید.

4- یکی دیگر از خدمات این سردار سرافراز خدمات در حوزه سپاه است که می توان به ایجاد زیر ساخت ها در استان اشاره کرد از جمله احداث سوله های ورزشی ، ساختمان های اداری و مجتمع های خدماتی ، فرهنگی ، ورزشی ، سالن آمفی تئاتر ، احداث مجتمع های مسکونی برای کارکنان و خانه دار نمودن این عزیزان و پیگیری خانه دار نمودن مابقی کارکنان و ... اشاره نمود و امروز الحمدالله در سپاه استان و شهرستان ها شاهد کمبود فضاهای اداری و ... نمی باشیم و این امر میسور نمی شد مگر با پیگیری های مجدانه و شبانه روزی سردار حسینی عزیز.

5- از دیگر کارهای بزرگ ایشان جلوگیری از وقوع مسائل و ناهنجاری های اجتماعی  با حضور ایشان و ارائه خدمات به محرومین و حاشیه نشین ها و اجرای برنامه های فرهنگی در مناطق مختلف و مسئله ساز و تلاش در جهت کم کردن این آسیب ها و نقش تاثیر گذار ایشان در شورای تامین و اداری و پای کار آوردن همه ظرفیت ها توانسته بسیاری از این ناهنجاری های اجتماعی را کاهش دهد .

6- از دیگر خدمات ایشان ساماندهی و اعتبار بخشی به یادمان های دفاع مقدس در مرز 430 کیلومتری است که با پیگیری های مجدانه ایشان سادمان های استان دارای شناسنامه و هرساله شاهد حضور خیل مشتاقان راهیان نور در این یادمان ها هستیم و زیرساخت های اسکانی که در مسیر راهیان نور ایجاد شده موید این گفتار است. و نیز پیگیری موزه دفاع مقدس استان و تبدیل سالروز عملیات های انجام گرفته در استان به یک روز ملی مانند گرامیداشت سالروز عملیات ذوالفقار در میمک ، عملیات محرم ، کربلای یک ، والفجر5 و ... که با حضور مردم غیور استان در محل وقوع این عملیات ها صورت می گیرد و نیز خدمات فرهنگی فراوان مانند نهادینه نمودن یادواره شهدا و نیز پیگیری کنگره سرداران و 3000شهید استان که قرار است در سال آینده در استان برگزار شود که برکات این کاربزرگ تا سال ها در استان ماندگار خواهد شد البته نباید از یاد برد همراهی خانواده ایشان که یقینا بسیاری از این موفقیت ها مرهون همراهی و صبر خانواده وی است که سختی ها تحمل کردند تا این سردار سرافراز بتواند به خدمات رسانی خود بپردازد  و نیز همراهی همه همکاران و بسیجیان عزیز در این موفقیت ها بی اثر نبوده است.  از خداوند منان توفیقات روز افزون ایشان را در خدمت بیشتر خواستاریم. و در پایان برای جناب سرهنگ شاکرمی که سالیان متمادی در مسئولیت های مختلفی در کنار سردار حسینی  با روحیه جهادی منشا خدمات بزرگی بودن و اکنون که در مسند فرمانده سپاه استان به انجام وظیفه خواهند پرداخت آرزوی موفقیت می کنیم.

 

* جمعی از همرزمان

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب