سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34699
|
10:19 - 1397/09/14
نسخه چاپی

یادداشت سردبیر؛

از لشکر صاحب الزمان (عج) تا لشکر سایبری بسیج

از لشکر صاحب الزمان (عج) تا لشکر سایبری بسیج
آنچه امروز دشمن از آن بعنوان یک فرصت برای غلبه بر جمهوری اسلامی بر آن متمرکز شده "فضای مجازی" است، فضایی که امروزه به نوعی به فضای حقیقی تبدیل شده و بستری را فراهم کرده تا دشمنان از آن نهایت استفاده را ببرند.

مرتضی سبزی::یکی از اخبار های مهم کشور در هفته جاری، گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج بود؛ جایی که مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان میزبان حضور افسرانی بود که دل در گرو نظام انقلاب داشته و دارند.

این همایش بعنوان نمایش و گوشه ای کوچک از لشکر سایبری بسیج دستاوردهای بزرگی را در همین ابتدای شروع به کار خود به دست آورده است؛ همانطور که شاهد هستیم، بسیج به فراخور مأموریت‌های خود در دفاع از نظام و انقلاب به خوبی در صحنه های حساس و مهم حضور پیدا می کند.

از همان روزهای آغازین جنگ اگر چه بسیج ساماندهی کنونی را نداشت اما مردم با شکل‌گیری دسته های خودجوش پای کار آمدند و از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.

به تدریج با ایجاد لشکرها در صفوف خط مقدم پیروزی‌های بزرگی به دست آمد و شعار معروف "ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش" همچنان که همچنان در ذهن ها و خاطرات ماندگار مانده است.

آنچه امروز دشمن از آن بعنوان یک فرصت برای غلبه بر جمهوری اسلامی بر آن متمرکز شده "فضای مجازی" است، فضایی که امروزه به نوعی به فضای حقیقی تبدیل شده و بستری را فراهم کرده تا دشمنان از آن نهایت استفاده را ببرند.

امروز دشمن تمام تجهیزات جنگی خود برای حمله به ایران را که در سال های گذشته از آن به عنوان گزینه های روی میز یاد می‌کرد امروز با تجهیزات متفاوت به عرصه جنگ نرم آورده که فضای مجازی یکی از این مصادیق است.

با این مدل برنامه‌ریزی دشمن می‌طلبید یک کار منسجم و هماهنگ در سطح ملی شکل گیرد تا فعالان مجازی بسیج با عدم پراکندگی و با انسجام به مقابله با تحرکات دشمن بپردازند.

گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج اقدامی نو و مبارکی بود؛ آنچه دشمن را همیشه از نظام و انقلاب به در کرده و یا ناامید ساخته نعمت بسیج بوده است؛ اعلام رسمی این لشکر رعب و وحشت زیادی را در دل دشمنان ایجاد کرده به نحوی که رسانه‌های وابسته به استکبار از این گردهمایی احساس خطر کرده اند.

اما اعلام این آمادگی از برخی ویژگی ها برخوردار بوده است؛ اول اینکه این لشکر از حضور بسیجیان متخصص در حوزه فضای مجازی تشکیل شده است به نحوی که در حوزه‌های مختلف ورود کرده به عنوان مثال پیش از اجرای این گردهمایی، رویداد بزرگ رسانه های دیجیتال بسیج با حضور 100 تیم از سراسر کشور در سه بخش انیمیشن، بازی و نرم افزار برگزار شد که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

اولویت محتوای تولید شده در این رویداد به فراخور اهمیت و نگاه حضور فعالان مجازی بسیج بوده که این محتواها می توانند در اختیار شبکه های اجتماعی و کاربران نیز قرار گیرد.

دوم جمع آوری تولیدات مجازی بسیج در طول سال های گذشته از دیگر دستاوردهای این جشنواره بوده به نوعی که این اقدام حتی در قالب نمایشگاه تخصصی فضای مجازی در دید عموم علاقمندان قرار گرفته است.

سوم؛ وجه تمایز اعلام رسمی این لشکر فاز تهاجمی بودن آن است به طوری که می تواند زمینه ساز بسیاری از موفقیت ها در عرصه فضای مجازی به خصوص در مقابله با دشمنان نظام جمهوری اسلامی باشد.

آری؛ لشکر صاحب الزمان (عج) دوران دفاع مقدس این روزها جای خود را به لشکر سایبری بسیج داده تا عملیات و فرمان جنگ امروز که از جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل کرده را عملیاتی کند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد