کد خبر: 33518
|
14:27 - 1397/05/31
نسخه چاپی

استاندار ایلام،عادل آذر و نباید های مضاعف

استاندار ایلام،عادل آذر و نباید های مضاعف
گفتمان استاندار ایلام تحکم و دستوری است هر گونه مخالفت در نظرات را بر نمی تابد و بنحوی کمترین اظهار نظر به مخالفت تلقی می کند.

به گزارشايلام بيدار،عباس خزلی فعال رسانه ای در یادداشتی نوشت: استان ایلام دارای ظرفیت بالای انسانی و طبیعی بوده که بین پنج استان باسواد و دارای منابع غنی نفت و گاز و کشاورزی جای گرفته است.

مردم استان با مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری برای بار دوم حداکثری پای صندوق های رای رفتند.
مدتها بعد در کش و قوس نیروی های سیاسی داخل و خارج استان اقای سلیمانی سکاندار توسعه استان شد. در ابتدا با توجه به انتصاب چند استاندار بومی در استان ایلام مخالفت ها با استاندار غیر بومی تحت شعاع قرار گرفت و سرانجام فروکش کرد.
اقای قاسم سلیمانی دشتکی دارای تحصیلات کارشناسی روانشناسی با سابقه چهل سال(مشغول بکار 1357، آموزش و پرورش) مدتها از بازنشستگی وی می گذرد از نظر سیاسی گفته می شود عملکرد وی به حزب کارگزاران نزدیک است.
در سطح استان بنحوه مدیریت ایشان انتقاد زیادی وارد است هرچند در بدو ورود جسته گریخته شنیده می شد ایشان با عادل آذر روابط بسیار نزدیکی دارد و آمدنش به ایلام با شرط هایی همراه بوده است.
 در انتخاب معاونین استانداری و اکثر مدیران کل و سایر سطوح مدیریتها نقش سلیمانی دشتکی با رایزنی رفیق جدید و تهران نشین خود پررنگ و دخالت این دو کاملا مشهود بوده هرچند انتصاب ها علاوه بر غربال این دو نفر از چاشنی حمایت احساسی و البته بی خبری نماینده جنوب نیز برخوردار است.
 گفتمان استاندار ایلام تحکم و دستوری است هر گونه مخالفت در نظرات را بر نمی تابد و بنحوی کمترین اظهار نظر به مخالفت تلقی می کند. از طرف دیگر تبادل نظر با سایر نخبگان به حداقل رسیده! ارتباط تقریبا غیر ممکن بوده و حتی ملاقات مردمی جز در موارد تبلیغاتی مشکل می باشد. ظاهراً تحکم استاندار برآیندی از پشتوانه ای سیاسی و قوی در پایتخت است. همان کسی که بدون اجازه ایشان تصمیمات ریز و درشت در جابجایی ها  محال است!
 ورود هر گونه نیرو از سایر نهاد ها را به وزارت کشور ممنوع شد. و اما سلیمان دشتکی  ممنوعیت ورود نیروهای دیگر ادارات را به استانداری شامل همه نکرد! روابط و خویشاوندی نیروها با پایتخت نشین بی درد  ایلامی ساکن تهران از استثنائات بشمار آمد.
استثنا فقط شامل این موضوع نشد بلکه در مورد بکارگیری مجدد نیروهای بازنشسته در آموزش و پرورش که خود دیوان محاسبات ناظر بر اجرای صحیح آن است هم شده و زمزمه انتصاب فردی کهنسال که دوسال پیش می بایست بازنشسته فرهنگی باشد برای تصدی دوباره یکی از معاونت های اداره کل بگوش می رسد.
همین دو استثنا کفایت می کرد که راه ورود تمامی افراد نخبه و جوان جهت احراز مسئولیت ها و رعایت اصل شایسته سالاری فراموش شود و همان افراد قبلی بعلت نبود نیروی کارامد بصورت گردشی مسولیت قبلی را عهددار شدند و دوره تسلسل مدیریتی ادامه یافت.
رابطه و رفاقت استاندار ایلام با  آذر فقط به جذب و استخدام اقوام و همشهریان و یاران در استانداری استان ایلام منحصر نشد! با نگاهی به پتروشیمی در حال احداث دهلران و چگونگی جذب نیروهای آن می توان به راحتی از نمایش نامه ای پرده برانداخت که کارگردانی و بازیگری و بازی گردانی و تهیه کنندگی آن از یک مجموعه نزدیک به هم تشکیل شده اند! 
از ابتدای ورود قاسم دشتکی به ایلام که با اما و اگر همراه بود و همه چیز مشروط به لبخند رضایت # عادل آذر شده بود پتروشیمی دهلران از خطوط قرمز و خط کشی برای استاندار و حتی نماینده جنوب به شمار رفته.
سلیمان دشتکی به خوبی می داند برای اینکه همچنان از پشتوانه قدرت عادل برخوردار باشد ملزم است کوچکترین نظارت و دخالتی در چگونگی جذب نیروهای پتروشیمی دهلران که نحوه تامین اعتبارش در دستان قدرت پروفسور ایلامی است و بنوعی ملک طلق ایشان محسوب می شود نکند تا همچنان اقربا و بستگان و کسانی که از یاران عادل آذر  محسوب می شوند با خاطر آسوده و حقوق های نیمه نجومی چرخ زندگی مرفه خویش را در آرامش بگذرانند. چندان هم مهم نیست نیروهای جذب شده از نظر مالی چه طبقه ای دارند. از تازه بازنشسته شدگان نهادها و ارگان ها باشند یا نفر سوم و چهارم خانواده ای هستند که قبلاً نفرات اول و دومش را جذب ادارات و شرکت ها کرده اند....
و این چنین بود که فصل تازه ای از زندگی در استان ایلام با نظارت  آذر با عدالت آغاز شد.
 
منبع: آفتاب ایلام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد