سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33270
|
08:09 - 1397/05/16
نسخه چاپی

یادداشت؛

رسالت خبرنگاران در جنگ اقتصادی

رسالت خبرنگاران در جنگ اقتصادی
اهمیت و رسالت رسانه تا بدانجا است که آنان را در کنار قانون اساسی،پارلمان، احزاب سیاسی، رکن چهارم دموکراسی و مردم سالاری می‌دانند.

نصرت الله حیدری:: اهمیت و رسالت رسانه تا بدانجا است که آنان را در کنار قانون اساسی،پارلمان، احزاب سیاسی، رکن چهارم دموکراسی و مردم سالاری می‌دانند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار صارمی به عنوان ، روز خبرنگار نامیده‌اند. روز خبرنگار، روز تجلیل از تلاشگران عرصه دانایی و شفافیت است. باید این روز را گرامی داشت و کار خبرنگاران را ارج گذاشت.

رسانه‌ها باید تلاش کنند آنچه را که می‌خواهند و آنچه را که ملت استحقاق دارد به او عرضه دارند. در شرایط کنونی دغدغه مردم آرامش و ثبات سیاسی در جامعه با اولویت حل مشکلات اقتصادی و ارزی است.مردم امروز دنبال شفافیت و کارامدی در نظام هستند و خبرنگاران باید این مطالبه جدی ملت را پیگیری کنند.

مردم عادی جامعه که امروز بار اصلی گرانی ها بر دوش انان است، توان گلاویز شدن با مسایل پیچیده سیاسی واقتصادی را ندارند. اینجا است که خبرنگاران و رسانه‌ها باید این نقش را ایفا کنند.تجربه نشان داده است در هر جامعه‌ای که رسانه در ان قوی باشد،هم پرسشگری هست و هم پاسخگویی.

رسانه‌ها باید اعتماد عمومی را بدست آورند. تا آنچه مسئولان دلسوز می توانند و باید انجام دهند ومی دهند به شکل کلی قبول وباور کنند.

رسالت رسانه در شرایط جنگ اقتصادی کنونی،ضمن اطلاع رسانی شفاف، امید بخشی را باید به جامعه تزریق نماید. راهبردهای ذیل در موقعیت کنونی باید از سوی رسانه‌ها دنبال شود.

۱_ باید ملت را آگاه و بیدار نگاهداشت. ۲_ثبات بخشی به جامعه باید در همه عرصه ها تقویت شود. ۳_ابعاد گسترده جنگ اقتصادی دشمن در کنار توان وظرفیت اقتصادی کشور تبین شود.این مساله می‌تواند مانع پمپاز یاس ونوامیدی در جامعه شود. ۴_برخی مسئولان و نهادهای قدرت دچار غفلت وفراموشی در ماموریت خود در این مقطع تاریخی حساس شده اند باید آنان را بیدار کرد.

۵_اگرجامعه دچار آشفتگی وشوریدگی گردید باید آنان را با اخبار صحیح وامید بخش آرامشان کرد. دشمن در این حوزه با بهره گیری از عملیات و تکنیکهای روانی سرمایه گذاری عظیم نموده است.امید بخشی وتلاش مسئولان عامل تحرک در جامعه بوده واصحاب رسانه باید تلاش کنند این تحرک از حرکت باز نیستد.

رابطه ناهموار اقتصاد و دموکراسی چالش برانگیز است.دشمن از مشکلات اقتصادی به دنبال حذف موجودیت نظام اسلامی است،باید در این عرصه عالمانه وارد شد.داشتن سواد رسانه ای،دادن اطلاعات درست،احترام به افکار عمومی،حضور به موقع در تحولات اعم از اقتصادی،اجتماعی و ... در رفع این چالش بسیار موثر است.

ایران رسما وارد یک جنگ تمام اعیار با آمریکا شده است. محور این جنگ هم اقتصادی است وبخش مهمی از راهبردهای ضد ایرانی وزارت خزانه داری آمریکا ،بهره گیری از عملیات روانی،تبلیغات و فریب رسانه ای است.بی شک سربازان خط مقدم این جبهه بعد از مسئولان وسیاست گذاران اقتصادی،اصحاب رسانه هستند.

امروز رسانه ها وخبرنگاران شریفی در ایران وایلام وجود دارند ودر عرصه مقابله با جنگ نرم و هجمه اقتصادی با اطلاع رسانی صحیح در کنار مردم ومسئولان هستند.باید این سرمایه های مهم را حرمت نهاد،تکریم کرد، روز خبرنگار فرصتی است تا از این دیده بانان عرصه اطلاعات وخبر تجلیل کرد وقدر دان زحماتشان بود. باید باورمان بشود که قدرت یک روزنامه برابر با قدرت یک بمب اتم است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب