سرویس: سیاسی
کد خبر: 31953
|
12:09 - 1397/02/02
نسخه چاپی

یادداشت؛

تاملی برانبوه ثروت در چهار سال!

 تاملی برانبوه ثروت در چهار سال!
فساد مانع عمومی است که هم ظرفیت‌های اقتصادی را ضایع می‌کند و هم اعتماد عمومی را به نظام اقتصادی و اداری کشور از بین می‌برد.

عباس خزلی::تاکنون فرصت کرده ای فکرکنید چرا منتخبان مردم درمجلس شورای اسلامی،شورای شهر ،شهرداران و مدیران کل یکسال بعد از تصدی چگونه از زندگی متوسط بصورت جهشی ره صد ساله راطی و صاحب مال و املاک شده و در طبقه مرفه قرار می گیرند ؟

اینطور در ذهن متبادر میشود که این پست ها وسمتها ، حریم امنیتی به دنبال می‌آورد. افرادی که این سمت های نان و نام آوررا دارند، از فضای ذهنی و عینی امن‌تری برخوردارند و بسیاری از فعالیت‌های خود، منطقی یا غیرمنطقی، مشروع یا نامشروع، را می‌توانند توجیه کرده و پیش ببرند.مدیر کلان بودن ، ارتباطات گسترده‌ای را فراهم می‌آورد و افراد در فضاهایی کار کرده و تنفس می‌کنند که پشتیبان دارند. ارتباطات رانتی، افراد را مصونیت می‌بخشد. این افراد، سعی می‌کنند در همه نهادها و سازمان‌ها،مریدهایی داشته باشند و اگر لازم بود، سهم آنها را تامین کنند تا بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند. شهروندانی که عاری از این ارتباطات هستند، هرچند بر روی کاغذ قانون، حقوق دارند ولی در عمل، فاقد پشتیبان بوده و احساس ناامنی می‌کنند. عنصر امنیت دراین پست های شاخص عمدتا به درآمدهای نامشروع مربوط می‌شود. فساد مالی در دولت‌ها را ناشی می‌شود.
مصداقی که می توانم سند کنم عضویت نمایندگان استان در کمیسیون های انباشت پول انرژی و عمران است! اگر وکیلان به فکر مردم بودند با عضویت در سه کمیسیون حداکثر استفاده را از چهار سال نمایندگی در پیشبرد و مرتفع کردن مشکلات ببرند .
اما بیمه کردن خود و فرزندان تا اخر عمر از مطالبات استان مهمتر است زیرا این افراد با استان خدا حافظی کرده اند . برخي از نمایندگان بیش چهار میلیارد هزینه انتخابات کرد چگونه در صدد جبرانش برآمد قابل تامل است ! مدیران کل با پرایدی وارد سازمان می شوند و دیری نمیگذرد با سانتافه جلو دیدگاههای بهت زده مردم ویراژ میزند
فلان مدیرکل با هماهنگی بانک طرف قرار داد ۵۰میلیون تومان وام قرض الحسنه به مریدانش  عطا می کندتا یاریگر روزهای سختش در حفظ کرسی مدیریتش باشند.  واینگونه  اعتماد مردم را به نظام حاکم سلب می نمایند .
کارمندان بسياري ازدوائردولتي که چند برابر معلمی حقوق مزد می گیرند و هر کدام صاحب چند باب منزل در مکانهای مختلف هستند شهرداران تعرفه های سنگین ساخت و ساز و عوارضات را از مردم بینوا دریافت می کنند اما در اداره شهر ناتوان و از حق طبیعی مردم که دفع زباله و بهداشت شهر است با توجیهات کذب شانه از مسئولیت خالی می کنند .
برخي ازمديران اموال خودرادركشور قبل ازتصدي نجومي اعلام مي كندو پل تبرئه ای برای اینده اش ساخته است .
 اعضای شوراهای شهرکه به التماس و قسم رای مردم را بخود اختصاص می دهند، نوچه شهرداران  شده و از حقوق مردم تغذیه می شوندواگرهم شهردارخواسته هاي نامعقولشان رابرآورده نكند بدون درنظرگرفتن شايستگي استيضاح خواهندكردواينگونه  برج وبارو می سازند و کسی نیست تامل کند و بپرسد طی چهار سال چه اتفاق و معجزه ای این افراد یهویی در صدر پایگاه اقتصادی نشاند !
این موارد گوشه ای از نایملات اجتماعی جامعه ما است و مشخص می شود  مهمترین مانع توسعه استان فساد است
فساد مانع عمومی است که هم ظرفیت‌های اقتصادی را ضایع می‌کند و هم اعتماد عمومی را به نظام اقتصادی و اداری کشور از بین می‌برد.
فسادی  نهادینه شده در جامعه .
 که علل آن به عملکرد دستگاههاي نظارتي بر می گردد که در وظایف خود قصور دارندو پاسخگو چراهای ملت را شفاف نمی دهند.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد