سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30204
|
08:29 - 1396/09/16
نسخه چاپی

یادداشت؛

برای 16 آذر؛ روز دانشجو

برای 16 آذر؛ روز دانشجو
هنوز هم له شدن همزمان ۱۲۰ دانشجوی انقلابی زیر چرخ های تانک اهریمن، جگر را می سوزاند و خون را در رگها به تب و تاب می افکند.

محمد سبزی:: سلام بر دانش جو، سلام بر پویندگان کوی دانش، سلام بر ره یافتگان وادی علم و معرفت، سلام بر روح پر فتوح دانشجویان دانشگاه تهران، قیام کنندگان علیه نیکسون؛ همان دانشگاهی که دانشجویان آن پای بر مرکب عشق نهادند و در این راه پرفیض و پربهجت به لقای معشوق ابدی خویش رسیده، جام جاویدان «عند ربهم یرزقون» را سر کشیدند و در مسکن جان، نزد «ملیک مقتدر» سکنی گزیدند و مهر شهادت را بر پای پرونده تحصیل خویش نهادند.

ای دانشجو! هیچ میدانی بر دانشجویان دانشگاه تهران چه گذشت؟ همانان که، ندای حق را لبیک گفتند و کوله بار خود را عاشقانه بر دوش نهادند تا زیر بار خفت نروند ‌و رفتن را به ذلت ترجیح دادند.
آن بزرگ نیا، قندچی و شریعت رضوی که با مردانگی تمام در مقابل ظالم قد علم کردند، برخاستند تا جامعه اسلام برخیزد و ننگ را پذیرا نباشد. 
آری٬ هنوز هم صدای فریادها و تکبیرهای دانشجویان آن زمان در کلاس های درس این دانشگاه بگوش می رسد.
قلم ها و کاغذ های پاره پاره و آغشته به خون دانشکده هنوز هم لرزش را در تن ساری و اشک را بر چشم جاری می کند.
هنوز هم له شدن همزمان ۱۲۰ دانشجوی انقلابی زیر چرخ های تانک اهریمن، جگر را می سوزاند و خون را در رگها به تب و تاب می افکند. 
ان روزها دیو شیطان صفت گمان می برد میتواند خاک میهنم را تسخیر کند ملت را خفته می پنداشت و ظالمانه به سوی انان یورش می برد اما زهی خیال باطل؛ چرا که نبض دانشجو بیدار بود و اجازه خفتن به خود نمی داد. 
زنده باد یاد و خاطر تمام دانشجویان استکبارستیز و قیام کننده علیه نیکسون. 
جوان ایرانی و دانشجوی ایرانی شهامتت را تبریک می گویم شجاعتت را و شهادتت را تبریک می گویم؛ ‌۱۶ اذر روزی است که شهامت و شجاعتت را به جهانیان نشان دادی و با شهادتت آن را به اثبات رساندی و من ایمان دارم هنوز هم رگهای دانشجویان این مرز و بوم سرشار از شهامت است.
برخیز دانشجو که سلاح تو علم تو است، سلاحت را در دست بگیر و در راه آرمانهای انقلاب حق را از باطل جدا کن، که رهبرم تو را مظهر شهامت و سرعت عمل جامعه خوانده و فرموده اند؛ قشر دانشجو قشر زنده، فعال و با نشاط جامعه اند و باید در مسایل سیاسی و اجتماعی نیز همینطور فعال و زنده باشند. پس بر خیز و گوش به فرمان رهبرت باش و‌ پیرو راه او ....
برخیز که اهداف تو والا تر از کسب نمره و اخذ مدرک هست و بقول شاعر: خوشا پرواز و‌پرستویی شدن نه کسب مدرک و ارسطویی شدن.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب