سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29512
|
12:11 - 1396/07/24
نسخه چاپی

یادداشت؛

به نام مردم به کام بانک ها

به نام مردم به کام بانک ها
چیزی که همه را متعجب می کند عدم شفافیت دولت و بانک ها با مردم است که ضمن اینکه بر سر مردم کلاه به این بزرگی می گذارند بر سر آنها هم منت می گذارند.

عباس خزلی::پس ازمدتها حرف و حدیث و جلسات کارشناسی بالاخره دولت تصمیم گرفت که درسودتسهيلات وسپرده بانکها توازنی بعمل آورد تا هم مردم از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند وهم به قول خودشان رونقی در اقتصاد و کسب وکارمردم ایجاد شود.
اکنون ما در بحث اقتصادی به دلیل عدم تخصص در این رشته وارد نمی شویم وفقط به کلاهی بزرک که بانکها برای مردم دوخته اند می پردازیم.
ظاهر موضوع نشان از کاهش سود تسهیلات بانکی از حدود بیست وپنج درصد به هیجده درصد است ودر این مورد تبلیغات زیادی توسط بانکها و حتی دولت صورت گرفته و حتی عده ای را ترغیب به گرفتن تسهیلات بانکی نموده است .
اولا در کاهش سود تسهيلات بانکی وسپرده مردم به هیچ وجه توازنی مشاهده نمی شود چرا که سود تسهیلات بانکی از 25 درصد به 18 و سود سپرده مردم ازهمین رقم به 10 درصد در سال رسیده که اگر ماهانه حساب کنیم سود سپرده به هشت درصد رسیده است.
و اما کلاهی که بانکها در پرداخت تسهیلات سرمردم می گذارند وشايدبسياري هم به آن توجه نکرده اند اینکه در بدو درخواست تسهیلات بانکی درخواست کننده باید 25 درصد مبلغ درخواستی تسهیلات از بانک را درحسابي ودريکي ازشعبات همان بانک واریز و این حساب تا پایان پرداخت کلیه اقساط مسدود و هیچ سودی به آن تعلق نمی گیرد اگر این 25 درصد قفل شده را در سود تسهيلات حساب کنیم رقمی حدود ده درصدخواهد شد و سودتسهيلات بانکی به رقمی حدود 30 درصد خواهد رسید ودر واقع این همه تلاش دولت در جلسات وکارکارشناسي فقط آب به آسیاب بانکها ریختن بوده است.
چیزی که همه را متعجب می کند عدم شفافیت دولت وبانکها بامردم است که ضمن اینکه برسرمردم کلاه به این بزرگی می گذارند برسر آنها هم منت می گذارند که برایتان وام ارزان قیمت فراهم کرده ایم حال مردم باید قسم حضرت عباسی شما را قبول کنند یا دم خروس به این بزرگی که بیرون است همه به روشنی آن را مشاهده می کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد