سرویس: سیاسی
کد خبر: 27453
|
07:45 - 1396/04/17
نسخه چاپی

یادداشت؛

سردار دیپلماسی ام آرزوست!

سردار دیپلماسی ام آرزوست!
از وزارت خارجه خواستار اولا پاسخگویی و ثانیا اصلاح رویه در مواجه با دشمنان انقلاب هستیم و از خداوند توفیق نائل شدنشان به*سردار دیپلماسی* را خواهانیم.

ایلام رصد/ محمد محمدی:: انقلاب اسلامی گرچه تحولی همه جانبه در بطن جامعه ایرانی بود، معادلات بین المللی و منطقه ای را نیز متحول کرد.
دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی، نقش مهمی را در نقش آفرینی ایران در عرصه بین المللی که عرصه ی استعمارگری و سلطه گری بود و به دنبال تک قطبی کردن جهان و ساخت نظام بین المللی ای به شکل دهکده ای جهانی و به کدخدایی آمریکا بود.

با حرکت نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه، دشمنی ها با ملت ایران دوچندان شد و استکبار به دنبال هدف بلند مدت خود یعنی تغییر نظام در ایران، جنگ های گوناگونی را علیه ملت ایران آغاز کردند.

در این شرایط هر دیپلمات باید نقش یک سردار که در میدان نبرد هست عمل کند. باید خوب نقشه ها و عدوات دشمن را بررسی کند و نقش و ظرفیت خود را نیز بشناسد.
بعضا در دولت کنونی با مشکل عدم باور به دشمن بودن دشمنان مواجه هستیم.
مواجه ی با کشورهای طرف در برجام به خوبی نشان دهنده ی این مهم بود.
نظام سلطه نشان داد که نقش خود را میداند و به دنبال پیاده کردن اهداف خود طبق راهبرد خود می باشد، اما عدم شناخت برخی در داخل کشور موجب بازی خوردن برخی و متاسفانه همراهی! موجب مشاهده ی نقض برجام در موارد متعدد همچون تصویب قانون داماتو، تشدید تحریم ها و عدم همراهی بانک ها شد.
دیپلماسی ما در قراردادهای بین المللی در حوزه اقتصاد نشان از عدم شناخت عرصه ی جنگ اقتصادی به عنوان هدف میان مدت استکبار علیه ایران است. چرا که این دیپلماسی در جهت اقتصادمقاومتی که پدافند در این جنگ است نیست.

در این عرصه شناخت راهبرد سلطه بسیار مهم است و میتوان طبق این محور ها به دولت های جمهوری اسلامی نمره داد.
باید دید دولت کنونی تا چه حد توانسته است دوگانگی استقلال و وابستگی را کنترل کند؟ آیا روند کنونی به دنبال استقلال است؟
آیا عملکرد دستگاه دیپلماسی نشان دهنده ی اعتماد به نفس می باشد یا انفعال؟
آیا در معادلات اقتصاد بین الملل، دیپلمات های ما به این دوگانه ی نظام سلطه توجه دارند که به دنبال توقف ملل دیگر است و نه پیشرفت؟ به دنبال تقلید است و نه ابتکار؟

مرور قراردادهایی همچون2030، IPC، قراردادهای حوزه ی محیط زیست، حوزه ی زنان و به تازگی بستن قرار داد با شرکت توتال فرانسه نشان از عدم توجه دولت به این دوگانه ها می باشد.

وزیرمحترم امورخارجه کشور را که فردی مومن می باشد و دستگاه دیپلماسی را در فشار آوردن به دولت فرانسه برای اجلاس منافقین در آن کشور، پاسخ به نقض تعهدات برجام، واکنش به بسته شدن دو دفتر وابسته به سفارت ایران در تاجیکستان، واکنش به اتفاقات متعدد در عربستان علیه ایرانیان مورد سوال و نقد قرار می دهیم و خواستار اولا پاسخگویی و ثانیا اصلاح رویه ی وزارت خارجه در مواجه با دشمنان انقلاب و اسلام هستیم و از خداوند منان توفیق نائل شدنشان به*سردار دیپلماسی* را خواهانیم.

 

انتهای پیام/ الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد