سرویس: سیاسی
کد خبر: 27247
|
08:23 - 1396/04/07
نسخه چاپی

یادداشت مدیر مسئول؛

#میثم_تنها_نیست

#میثم_تنها_نیست
چند روزی از شعرخوانی مداح اهل بیت دکتر میثم مطیعی می گذرد اما همچنان شاهد هجمه انتقادات به سوی وی هستیم.

سید کاظم افضلی ::چند روزی از شعرخوانی مداح اهل بیت دکتر میثم مطیعی می گذرد اما همچنان شاهد هجمه انتقادات به سوی وی هستیم.

مطیعی که در روز عید فطر به شعر خوانی در وصف اقدام اخیر سپاه در حمله موشکی به تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه پرداخته و در کنار آن بدون بکار بردن الفاظ غیر قابل قبول به با بیانی آهنگین به دستاوردهای دولت یازدهم و بویژه برجامش به نقادی پرداخته، اکنون به سیبلی برای هرزه گویی های کاسبان تحریم تبدیل شده است.
دولتمردان و در راس آن ها حسن روحانی بارها در اذهان عمومی خود را پذیرای نقد و نقادی منصفانه می خواند اما در پس این ظاهر بازی ها آنچه مشهود می شود نقد گریزی و نقاد ستیزی جناب رییس حمهور است.
این موضوع را در سخنان و توهین های 56 گانه جناب رییس جمهور و وزرای دولت یازدهم به عیان می توان دید تا جایی که عملا و در مقابل دوربین ها در پاسخ به انتقادها دست به دامن سخنانی و توهین هایی شد که از شخص اول قوه مجریه انتظار نرفته و عملا بی سابقه بوده است.
اما در این چند روز پس از روز عید فطر که مطیعی به نقد عملکرد دولت به زبان ادبی و شعر پرداخته چند نفر از کاسبان تحریم ها نیز خود را کاسه داغ تر از آش کرده و با مظلوم نشان دادن شخص رئیس جمهور به نکوهش این عمل پرداخته اند.
در پاسخ به این افراد باید گفت که رییس جمهوری که در پرونده و سابقه وی اصطلاحات توهین آمیز جا خشک کرده و معمولا پای ثابت سخنانش در پاسخ به منتقدان است نیازی به دایه بهتر از مادر ندارد و خود وی ید طولایی در توهین به اقشار مختلف دارد.
جالب تر اینکه برخی از کسانی از روحانی حمایت می کنند که به مانند آمد نیوز خود پیشینه قابل قبولی در ایران اسلامی ندارد و در پرونده هایشان رد پای همکاری با نفوذی های غرب بجا مانده و برکنار شده اند  و باید گفت کدام قسمت شعر جناب مطیعی بد تر از همکاری با نفوذی ها است که داد این افراد درآمده است.
اما آنچه که از این جریان روشنفکر که بیشتر تعصب جناحی دارند تا تعصب ملی، در پسا انتخابات حائز اهمیت است  اینکه چرا در مقابل هر انتقادی، حتی اگر سازنده باشد موضع یکسان و تخریب گر می گیرد و گویا فقط به دنبال بهانه ای برای توجیه شکستهای پیاپی سیاسی، اقتصادی و دستاوردهایشان هستند و هرگونه انتقاد را توهین به ارای مردم می دانند و مظلوم نمایی در برابر هر منتقد با بصیرتی زبان  به اعتراض می گشایند.

البته پس از مداحی میثم مطیعی شاهد آن بودیم که حساب کاربری اینستاگرام وی بسته شد که این موضوع در دولت یازدهم به وفور صورت گرفته و در کوران انتخابات نیز بستن حساب کاربری اینستاگرام منتقدان دولت بسیار مشاهده شد که همین نشان می دهد نقض منشور حقوق شهروندی را خود دولتمردان کلید زده اند یا این منشور واهی به دلخواه دولتی ها فقط برای عده خاصی  تنظیم شده و هر جا که ضرورت ایجاب کند می توان در بندهای آن دست برده و تغییر ایجاد کرد.

گفتن این نکته ضروریست که سخنان و اشعار میثم مطیعی درد دل عامه مردم ایران اسلامی است و این موضوع ایجاب می کند که دولتمردان با افزایش ظرفیت نقد پذیری خود در برابر نقادان با سعه صدر بیشتر برخورد و بیشتر به دنبال کار اجرایی باشند.
اکنون که دیگر دولت قبلی وجود نداردکه سیبل ناکارامدی دولت کنونی شود و تمام شکست هایشان را با دولت قبل مقایسه کنند دیگر نوبت مقایسه عملکرد دولت دوازدهم اصلاحات با دولت یازدهمی باشیم که همیشه بفکر فرار از واقعیت ها بوده است.
ایا بهتر نیست دولتمردان بجای انحراف و فرار از واقعیت ها، انها را پذیرفته و بفکر چاره ای برای تصمیم های عجولانه خود در اعتماد به غرب و امریکا باشند.

انتهای پیام/ الف
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد