سرویس: سیاسی
کد خبر: 26529
|
08:51 - 1396/02/21
نسخه چاپی

یادداشت؛

ذبح امنيت ملي در مناظره‌های انتخاباتی

ذبح امنيت ملي در مناظره‌های انتخاباتی
نظام جمهوري اسلامي ايران مباني آن برگرفته از اسلام ناب است كه امنيت را يكي از اهداف استقرار حاكميت الله و صالحان مي‌داند.

محمدصادق غلامی::نظام جمهوري اسلامي ايران مباني آن برگرفته از اسلام ناب است كه امنيت را يكي از اهداف استقرار حاكميت الله و صالحان مي‌داند. قرآن در اين باره مي‌فرمايد: «خدا به كساني كه از شما بندگان ايمان آورد و نيكوكار گردد وعده فرمود كه در زمين خلافت دهد، چنانكه امم صالح پيامبران سلف، جانشين پيشينيان خود شدند و علاوه بر خلافت، دين پسنديده آنان را بر همه اديان تسلط عطا كند و به همه مؤمنان پس از خوف و انديشه از دشمنان ايمني كامل دهد...» (سوره مباركه نور /55) تهديدهايي در دو جبهه خارجي و داخلي امروز متوجه اين نظام مي‌باشد. در حوزه خارجي استكبار جهاني به سركردگي امريكا و صهيونيسم بين‌الملل تهديدي عليه ما محسوب مي‌شود. در حوزه داخلي نابرابري اقتصادي، دور شدن از هويت اسلامي و سبك زندگي غربي، شرايط نامناسب رشد جمعيتي، مسائل قومي و مذهبي، مصرف‌گرايي و اشرافي‌گري، مسائل زيست ‌محيطي مانند كم‌آبي و ريزگردها، مسائل اجتماعي و فناوري و رايانه‌اي تهديداتي عليه نظام مي‌باشند. در كنار اين تهديدات بالقوه و بعضاً بالفعل، جمهوري اسلامي ايران داراي مؤلفه‌هاي قدرت ملي نيز هست. برخي از عناصر شكل‌دهنده قدرت ملي شامل وضعيت جغرافياي كشور، منابع طبيعي كشور، جمعيت جوان كشور، پيشرفت اقتصادي و صنعتي كشور، آمادگي‌هاي دفاعي و نظامي كشور است. آمادگي‌هاي دفاعي و نظامي برخاسته از توان مردمي و نهادهاي انقلابي اصلي‌ترين عنصر قدرت ملي محسوب مي‌شود. در خصوص اقتدار نظامي و دفاعي امام علي (ع) مي‌فرمايند: سپاهيان به فرمان خدا پناهگاه استوار و رعيت زينت و وقار زمامداران و شكوه دين و راه‌هاي تحقق امنيت كشورند، امور مردم جز با سپاهيان استوار نگردد. (نهج‌البلاغه، نامه 53) امام راحل عظيم‌الشأن(ره) در اين باره مي‌فرمايند: در هيچ شرايطي از تقويت نيروهاي مسلح و بالابردن آموزش‌هاي عقيدتي و نظامي و توسعه تخصص‌هاي لازم و خصوصاً حركت به طرف خودكفايي نظامي غفلت نكنند... غفلت از تقويت بنيه دفاعي كشور، طمع تهاجم و تجاوز بيگانگان و نهايتاً تحميل جنگ و توطئه‌ها را به دنبال مي‌آورد(صحيفه امام، ج 21، 358)

با اين توضيحات و شرايط بيان شده؛ متأسفانه در مناظره دوم كانديداهاي محترم رئيس‌جمهوري شاهد هجمه به امنيت ملي كشور توسط رئيس‌جمهور محترم و معاول اول ايشان بوديم! طبق اصل 176 قانون اساسي رئيس‌جمهور، رئيس شوراي عالي امنيت ملي بوده و اين شورا وظيفه تأمين منافع ملي و پاسداري از انقلاب اسلامي و تماميت ارضي و حاكميت ملي را برعهده دارد. به رغم اين مسئوليت مهم برخاسته از قانون اساسي مواردي را در اظهارات آقايان شاهد بوديم كه به نوعي امنيت ملي و منافع كشور در دوران پسابرجام را ذبح كرد كه به برخي از آنها اشاره مي‌شود:

1- هجمه به نيروهاي مسلح و مشخصاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي انجام آزمايش‌هاي موشكي يا نشان دادن شهرهاي زيرزميني موشكي. سؤال؛ آيا شخصي كه براساس اصل 121 قانون اساسي سوگند يادكرده كه در حراست از مرزها و استقلال سياسي از هيچ اقدامي دريغ نورزد مي‌تواند به توسعه توان موشكي و دفاعي كشور كه از مصاديق ابزارهاي دفاع از مرز و بوم هست هجمه كند و از آزمايش‌هاي موشكي يا نوشتن شعار عليه دشمنان اسلام و نظام بر روي اين موشك‌ها يا نشان دادن شهرهاي موشكي ناراحت شود؟


2- القاي شبهه در افكار عمومي مبني بر اينكه نظام جمهوري اسلامي نسبت به ساير مذاهب اسلامي يا اقليت‌هاي ديني بي‌توجه و مايل به استفاده از توانمندي‌هاي آنها در نظام اجرایي و قواي سه گانه نيست. همانطور كه در بالا اشاره شد مسائل قومي و مذهبي يكي از تهديدهاي بالقوه داخلي كشور است كه مي‌تواند امنيت و منافع ملي را با خطر مواجه نمايد. جمله «هيچ قومي از قوم ديگر، قوم‌تر نيست» از معاون اول محترم دولت فعلي در گام اول چه چيزي را جز بيان اين مسئله كه تا به امروز نظام اسلامي شاهد تبعيض قوميتي و مذهبي بوده، به ذهن متبادر مي‌كند؟ آيا فعاليت‌هاي زيربنايي و عمراني عمده‌اي كه در حدود چهار دهه انقلاب اسلامي در استان‌هاي كردستان و سيستان و بلوچستان صورت گرفته – هرچند ناكافي است- و نقش‌آفريني و حضور برادران اهل سنت و قوميت‌هاي مختلف در مديريت‌هاي اجرايي و قوه قانونگذاري، مجلس خبرگان رهبري، شورا‌هاي اسلامي شهر و روستا، قوه قضائيه و نيروهاي مسلح كشوري را مي‌شود ناديده گرفت؟ آيا بيان اين جملات از طرف دولت محترم ظلم در حق نظام اسلامي نيست؟!
3-اصرار بر نهادينه‌سازي گزاره ايران‌هراسي به ايران دوستي بعد از برجام؛‌ سؤال اينجاست آيا قبل از برجام جمهوري اسلامي ايران واقعاً با دنيا ارتباط نداشت؟ آيا دنيا فقط در چند كشور اروپايي و امريكا خلاصه مي‌شود؟ فقط اشاره به يك نمونه مي‌تواند خلاف واقع بودن اين گزاره را نمايان سازد. برگزاري شانزدهمين دوره نشست جنبش غيرمتعهدها در شهريور سال 1391 با حضور مقامات بيش از 100 كشور دنيا كه در بين آنها 24 رئيس‌جمهور، 8 نخست‌وزير و 3 پادشاه، 9 معاون رئيس‌جمهور، 60 وزير خارجه، 2 رئيس مجلس و... حضور داشتند نشان از ايران‌هراسي در دنيا قبل از برجام بود؟! چه خوب بود به جاي اين گزاره‌هاي خلاف واقع به پروژه اسلام‌هراسي در دنيا به خاطر تهديد منافع ابرقدرت‌ها توسط اسلام عزيز به جاي ايران‌هراسي كه واقعيت بيروني دارد، اشاره مي‌شد.

4- القاي دو گانه‌هاي كاذب تنش/آرامش؛ توسعه /عقب‌افتادگي؛ محدوديت/آزادي؛ تحريم/همكاري؛ صلح /جنگ؛ بر كسي پوشيده نيست آرامش و پيشرفت‌هاي علمي و توسعه زيرساخت‌هاي كشور و حضور مؤثر و تعيين‌كننده در حل مسائل منطقه آسياي غربي ناشي از نهادينه‌سازي گفتمان مقاومت و استقلال سياسي ما در جهان و به پشتوانه خون شهدا و دلبستگي مردم و توسعه توانمندي‌هاي دفاعي و نظامي در كشور است. دولت‌ها به تناسب توانمندي‌هاي خود در دوره‌هاي مختلف در جهت پيشرفت و آباداني ايران اسلامي تلاش كرده‌اند اما فقط خود را مظهر صلح و آرامش و توسعه به بهانه جذب آراي مردم جا زدن و ديگران را ضد اين مفاهيم بدانيم با مباني ديني اعتقادي و اخلاقي ما سازگاري ندارد.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد