سرویس: سیاسی
کد خبر: 21195
|
10:03 - 1395/04/01
نسخه چاپی

یادداشت سردبیر/

خانم ابتکار! بفرمایید استعفا لطفا!

خانم ابتکار! بفرمایید استعفا لطفا!
خانم ابتکار اگر قرار است شما و برخی مسئولان استانی برای حل معضل ریزگردها بهانه بتراشید پس شما را چه مسئولی است که نمی تواند کاری کند چرا که در مواقع غیر بحرانی مدیریتی که منجر به رفع بحران آینده نشود معنایی ندارد.

ایلام بیدار – مرتضی سبزی::قصه پر غصه این روزهای مردم استان های غرب کشور آنها را یاد زمان جنگ و دفاع مقدس می اندازد، آنجا که در بدترین و سخت ترین شرایط برای دفاع از کیان نظام اسلامی خود را سپر دشمن کرده و تا پای جان از آن دفاع کردند.

اما با گذشت سالیان سال از این شرایط اما در برهه کنونی مردمان این مناطق هنوز با مشکلاتی که گریبانگیرشان شده دست و پنجه نرم می کنند، یکی از این مشکلات که به عقیده برخی به دوران جنگ نیز بارمی گردد پدیده "گرد و غبار" است؛ پدیده ای که همچون نمک بر زخم مردمان این دیار می پاشد.

در هفته گذشته شاهد ورود موجی از گردو غبار به سطح کشور و استان های غربی بودیم، موجی که شدت آن را کمتر کسی تا به حال دیده بود، شدت گردو غبار در این مدت به جایی رسید که شعاع دید در برخی مناطق استان حتی به کمتر از 100 متر نیز رسید.

همین باعث شد تا شرایط برای گروه ناسالم در وضعیت هشدار قرار گیرد و بیماران ریوی، قلبی، کهن سالان و کودکان در سخت ترین حالت ممکن زندگی را سپری کنند؛ شدت این ریزگردها در این مدت تا جایی پیش رفت که به حرف اصلی مردم در این روزها تبدیل شده و یکی از خواسته های به حق و بجای آنان پیگیری برای رفع این معضل است.

مردم ایلام و سایر استان های درگیر با این پدیده با خاک نوشته هایی بر روی شیشه ها و خودروهای خود اعتراض خود را نسبت به بی توجهی های مسئولان نسبت به این موضوع ابراز می کردند؛ اگر چه مسئولان با اظهارنظرهای فرار رو به جلو گونه سعی در پرده گذاشتن بر اصل موضوع دارند اما برای مردم کاملا روشن است که عملکرد مسئولان در خصوص حل معضل ریزگردها جدی نبوده و تنها به جلسات بسنده شده است.

در این میان برخی مسئولان وانمود می کنند که این مشکل ریشه در خارج از کشور دارد و منشأ داخلی ندارد و به همین جهت اعلام می کنند که شرایط منطقه اجازه مهار ریزگردها را نمی دهد؛ از این منظر که وجود داعش در عراق این مشکل را اساسی کرده و عربستان در این راستا ایجاد اختلال می کند.

اگر بر فرض بدانیم که مشکلات منطقه ای است اتفاقا باید رفع این مشکل برای مسئولان و دولت سهل تر باشد، دولت از طرفی ادعا می کند که در قضیه هسته ای به اصطلاح خود پیروز بوده و با شیطان بزرگ به مذاکره نشسته و برجام را حاصل کرده است، این ادعای دولت نشان می دهد که مشکل هسته ای بسیار بزرگتر از مشکل ریزگردها بوده که به برجام منتهی شده حال چگونه معضل ریزگردها که بدون شک حل این معضل کمتر از هسته ای و در حد منطقه ای است و نه مثل هسته ای فرامنطقه ای، نمی تواند به برجامی منطقه ای منجر شود؟

در واقع این گونه اظهارات مسئولان و دلتمردان تنها برای قانع کردن مردم و نیز سرپوش گذاشتن به کم کاری های خود است، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که تبحر خاصی در سرپوش گذاشتن کارهای نکرده خود دارد در اظهار نظری بیان کرده که "نمی توان تمام کارهایمان را تعطیل و برویم در وسط گردو غبار بنشینیم و وجود ما در مناطق آلوده مشکلی را حل نمی کند".

همین دو جمله خانم سبز کافی است تا آنچه که در بالا به آن اشاره کردیم به واقعیت بپیوندد، خان ابتکار بیان داشته که نمی تواند کارهایش را رها و بیاید در وسط گردو غبار بنشیند! این جمله نشان می دهد که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ارزشی برای مردمان این منطقه و مشکلاتشان نیست، حضور مسئولان در میان مردم در مواقع بحران نقطه امیدی برای مردم تلقی می شود که مسئولان در هر شرایطی درکنار آنان خواهد بود.

پس خانم ابتکار لطف بفرمایید هر موقع به لطف خدا و فقط به لطف خدا معضل ریزگردها مهار شد و هوای عروس زاگرس بسی خوب و از این حالت به کلی درآمد بر سر همان کارتان بمانید و در ایلام و سایر استاهای درگیر حضور پیدا نکنید و به نام خود آن را تمام هم نکیند.

خانم ابتکار! چه کاری مهمتر از اینکه از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم استان های درگیر با این پدیده قرار گیرد و مطالبات مردم زخم خورده را بشنوید، از این بهتر است که در پشت میز سالمتان که بدون گرد و غبار است بنشینید و تنها از دور فرمان دهید.

خانم ابتکار اگر قرار است شما و برخی مسئولان استانی برای حل معضل ریزگردها بهانه بتراشید و همین گونه دست روی دست بگذارید پس شما را چه مسئولی است که نمی تواند در شرایط بحران کاری کند چرا که در مواقع غیر بحرانی مدیریتی که منجر به رفع بحران آینده نشود معنایی ندارد.

خلاصه بگویم مدیریت خانم ابتکار تنها یک میز دفتر است و بدون ابتکاری برای مهار ریزگردها؛ پس بفرمایید استعفا لطفا...!

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب