سرویس: اجتماعی
کد خبر: 17555
|
07:14 - 1394/09/02
نسخه چاپی

یادداشت روز/

بسیج پیشتاز ترویج سبک زندگی اسلامی

بسیج پیشتاز ترویج سبک زندگی اسلامی
یکی از موضوعات اساسی که دشمن در دستور کارخود قرارداده تغییر سبـک زندگی خانواده های ایرانی است.

فیروزه مهرپرور:: مساله زن و خانواده،به تعبیر مقـام معظم رهبری(مدظله العالی)از مسائل راهبردی ، مهـم و بسیــار تعیین کننده در راستـای نیل هرجامعه به سوی اهداف وآرمان های متعـالی است. اهـمیت نهاد خانواده به حدی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی)می فرمـایند: خانواده یک نهـاد طبیعی و اساسی وجود بشـری، بنیادی بسیار مهم ، پایه اصلی جامعه،و محیط امـن و آرامش برای انسان است.خانواده کلمه ای طیبه است و مرتب از خود برکت و نیکی می تراود. یکی از راههای  نفوذ در یک جامعه،از بین بردن هویت فرهنگی آن و تحمیل فرهنگ بیگانه به آن ،تزلزل کردن بنیان خانواده است.

براین اساس برای ایجـاد یک خـانواده سالم می توان اصول قرآنی همسرداری رابعنوان یکی از راهکارهای موفق در تقویت و تحکیم پیوندهای خانوادگی ودرنهایت کسب سعادت اخروی بیان نمود:

این اصول عبارتنداز (اصل آرامش بخشی ، اصل مهرورزی، سازگاری، خشونت زدایی،آراستگی ، خطاپوشی، خوش خلقی، وفاداری، امانت داری، فرمان بری، ،تشاور وتراضی، فداکاری، داوری)

یکی دیگر از راهکارهایی که می تواند در تقویت و تحکیم بنیان خانواده اثرگذار باشد.سیره زندگی در سلوک حضرت فاطمه زهرا(س)می باشد. رفتار فاطمه (س) در محیط خانواده لوحی از زیبایی ها و حسن سلوک  دربـردارد. به طوری که سلوکش همواره در سراسر تاریخ می درخشد. حضرت فاطمه (س) موفق ترین بانوی هستی در کامروایی از زندگی خانوادگی بود.

با توجه به اینکه یکی از اهداف پلید دشمن تخریب نظام خانواده در جامعه ایران اسلامی می باشدو انواع برنامه سازی ها را به کار گرفته است تا نظام خانواده را متلاشی کندبراین اساس ماباید با تلاش و جدیت و هوشیاری لازم و با تبیین بیانات ارزشمند مقـام معظم رهبری(مدظله العالی) خانواده اسلامی مـبتنی برمتـون دینی را بسط و گسترش دهیم و از طریق ارکان شجره طیبـه صالحین ،متربیان را از اهدافی که دشمن برای از بین بردن هویت دینی جامعه اسلامی در پیش گرفته اگاه سازیم ،چراکه دشمن پلید با حمله ناجوانمردانه به حریم خصوصی خانواده های ایرانی سعی درتخریب  این نهاد اساسی جامعه دارد.

یکی دیگر از موضوعات اساسی که دشمن در دستور کارخود قرارداده است. تغییر سبـک زندگی خانواده های ایرانی است که بیشتر از طریق شبکه های ماهواره ای رصد می شود تابا ایجاد این تغییر بتوانند به باورها و اعتقادات مردم خدشه واردکنند و با تحقق آن گامی اساسی در براندازی نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران بردارند.

 

بی شک یکی از ابعاد مهم رشدو پیشرفت اسلام در زمینه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی سبک زندگی دینی اسلامی می باشد. از این روتبیین و ارائه اصول و الگوهای سازنده سبـک زندگی خانواده های اسلامی ، ایرانی و نقـدو بررسی سبک های غلط و رویکردهای جدیدی که ریشه در اندیشه غیرالهی و تفکر فرهنگ غـربی دارد. وظیفه ای سنگینی است .که نیاز بر تلاش و جدیت زیادی دارد.

ترویج سبک زندگی اسلامی ، ایرانی برگرفته از سبک زندگی حضرت فاطمه (س) که در حقیقت سرچشمه آن قرآن کریم بوده است، یک هدف ارزشمند محسوب می گردد. لذا ما وظیفه داریم که جامعه ی هدف خود را با ترویج سبک زندگی اسلامی براساس قرآن و احادیث و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)همگام و همراه سازیم.

از طریق اساتید مجرب نسبت به ارتقای سطح اگاهی مردم نسبت به کلام خدادرقرآن و فرامین معصومین در موضوع سبک زندگی اقدام کنیم و تبیین فرمایشات مقام معظم له را پیرامون سبک زندگی اسلامی – ایرانی در حلقات شجره طیبه صالحین داشته باشیم.

با برگزاری همـایش ، کارگاه کارگروه ، اتاق فکر، نشست های متعدد و... در سـطح جامعه هـدف خود نسبت به کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی ناشی از تهاجمات فرهنگ غربی به خصوص ماهواره و فضای مجازی تلاش و جدیت خود را به کار گیریم تا بتوانیم با برنامه ریزی منسجم به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب