سرویس: سیاسی
کد خبر: 9439
|
18:52 - 1393/06/11
نسخه چاپی

با ۱۸ رای در مقابل ۱۳ رای مسجدجامعی؛

چمران رئیس شورای شهر شد؛ طلایی نایب‌رئیس/ ‫پیروزی خدمتگزاری بر سیاست‌بازی

چمران رئیس شورای شهر شد؛ طلایی نایب‌رئیس/ ‫پیروزی خدمتگزاری بر سیاست‌بازی
طی رای گیری امروز در شورای شهر مهدی چمران با ۱۸ رای دوباره بر کرسی ریاست شورای شهر نشست.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از جهان، امروز در جلسه غیرعلنی شورای شهر با رای گیری اعضا، مهدی چمران دوباره رئیس شورای شهر شد.

در این جلسه احمد مسجد جامعی در مقابل ۱۸ رأیی که مهدی چمران کسب کرد تنها ۱۳ رای را به خود اختصاص داد.

گفتنی است، ‫انتقادات اعضای شورای شهر به ضعف مدیریت و سیاسی کاری مسجد جامعی از دلایل مهم عدم اعتماد به وی بوده است.

طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران شد

پس از رأی‌گیری برای انتخاب رئیس فی‌مابین دو کاندیدا، احمد حکیمی‌پور و مرتضی طلایی دو نامزد احراز پست نایب ریاست شورای شهر تهران هر یک ۱۵ رأی کسب کردند و یک رأی سفید نیز به صندوق ریخته شد بنابراین اعضا دوباره آرای خود را برای انتخاب نایب رئیس شورا روی برگه‌های رأی با رنگ متفاوت از دور اول نوشتند.

در نهایت مرتضی طلایی با کسب ۱۷ رأی به عنوان نایب رئیس شورای شهر تهران انتخاب شد.

قناعتی و راستگو منشی‌های هیات رئیسه شدند

در ادامه انتخابات هیئت رئیسه، قناعتی با کسب ۱۷ رأی یکی از منشی های شورای شهر شد. پس از انتخاب ابوالفضل قناعتی به عنوان منشی اول به دلیل اینکه تندگویان و راستگو نتوانستند نصف به علاوه یک آرا را کسب کنند رأی‌گیری به مرحله دوم کشیده شد.

در رأی‌گیری مجدد الهه راستگو ۱۶ و تندگویان ۱۵ رأی کسب کردند که به این ترتیب راستگو در سمت منشی هیأت رئیسه ابقا شد.

حاشیه ها

* علی صابری عضو اصلاح‌طلب شورای شهر که شب گذشته تصادف کرده بود با لباس بیمارستان و روی ویلچر به جلسه آمد  تا به مسجدجامعی رای بدهد. بر اساس عکس های منتشر شده از جلسه، پتویی دور او پیچیده شده و گردنش را آتل بسته‌اند و وضع او به حدی وخیم است که نیروهای اورژانس نیز در شورا حضور یافتند!  

* اصلاحطلبان که فضا را نامساعد دیده بودند، دست به اقدام عجیبی زدند! آنها با مطرح کردن نظریه شرکت سهامی در خواست کرده بودند که مدیران شورا به دو دوره ۲ ساله تقسیم شود. در این لحظه مجتبی شاکری در واکنش به جنجال سزی از سوی اصلاحطلبان گفت: اگر قرار باشد با هر خبری فضای تنش درست کنیم، نمی‌شود. مثال آن، استعفای شهردار در مورد حادثه خیابان جمهوری بود که پیشنهاد دادند شهردار استعفا دهد. شما پیشنهادات ساختارشکن می‌دهید و من فهرستی از مطالب را دارم که می‌توانم جلوی رسانه‌ها عرض کنم و اگر هم نشود به صورتی دیگر بیان می‌کنم. شما هرچه در چنته دارید بگویید تا ببینیم به مدیریت شهری کمک کردید یا خیر.

* پس از آنکه مسجدجامعی اعلام کرد که دلیل غیبت ناصری تصادف شب گذشته بوده، هادی ساعی به مزاح گفت: اعضا هرجا که نشسته‌اند کمربندها را ببندند!

* ابوالفضل قناعتی که امروز مراسم خاکسپاری مادرش برگزار شده بود نیز با تاخیر خود را به جلسه رساند. احمد دنیامالی دیگر فرد تاخیرکننده بود که به نمایندگی از شورا به مراسم خاکسپاری مادر ابوالفضل قناعتی رفته بود.

* در حین تدارک برای رأی گیری، جدال کوتاهی بین حبیب کاشانی و اسماعیل دوستی شکل گرفت که با پادرمیانی پیرهادی، شجاع‌پوریان و مسجدجامعی پایان یافت. کاشانی دقایقی بهد به سمت دوستی رفت و با او دیده بوسی کرد.

* یکی از نکات جالب انتخابات، رأی اندک هادی ساعی در انتخاب منشی هیأت ریس بود. وی که پیش از این در این سمت فعالیت می کرد تنها ۵ رای به دست آورد.

* عباس جدیدی دیگر عضو ورزشکار شورای شهر که در انتخابات قبلی هیات رئیس تها دقایقی قبل از رأی گیری با حکم مسجدجامعی به عنوان معاون نظارت شورا منصوب شده بود، نیز در انتخاب منشی هیأت رئیسه، تنها ۳ رأی آورد.

* مسجد جامعی پس از اعلام تعداد آرا و محرز شدن واگذاری صندلی ریاست شورا، با مهدی چمران روبوسی کرد.

* احمد مسجد جامعی پیش از انتخاب سخنگوی شورای شهر، ضمن تشکر مجدد از خبرنگاران برای ارتقای فضای شورای شهر گفت: بنده ۳ تشکر ویژه را باید بیان کنم. اول تقدیر و تشکر از پرسنل بخش خدمات، نقلیه، آشپزخانه، تدارک و همچنین کارمندان اداره شورای شهر که انصافا با ما همکاری صمیمانه‌ای داشتند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب