سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 8160
|
11:55 - 1393/04/10
نسخه چاپی

یادگار دفاع مقدس در مراسم سالروز آزداسازی مهران مطرح کرد:

تغییر وضعیت جبهه بین المللی، مهمترین دستاورد آزادسازی مهران

تغییر وضعیت جبهه بین المللی، مهمترین دستاورد آزادسازی مهران
یادگار دفاع مقدس گفت: عملیات کربلای یک جنگ تن با تانک ها بود.

به گزارش خبرنگار حوزه جهاد و مقاومتایلام بیدار، "محمد تقی قاسمی"، یادگار دفاع مقدس، صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی مهران در محل سالن حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام اظهار کرد : نبردهای دفاع مقدس و بخصوص آزادسازی مهران گفته های زیادی دارد ولازم است بسیاری از این حوادث را به نسل جوان منتقل کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بیان رخدادهای دفاع مقدس تنها به پیروزی ها اشاره و از بیان سختی ها سخنی به میان آورده نمی شود، افزود: سقوط مهران در آن زمان برای ما بسیار سخت بود و اینگونه نبود که دشمن دست خالی باشد و در بسیاری از مقاطع دشمن در اوج قدرت بود.

این یادگار دفاع مقدس ادامه داد: در جنگ آتش ، زرهی ، نیرو انسانی بسیار مهم است که رزمندگان اسلام نسبت به دشمن از کمترین امکانات برخوردار بودند.

قاسمی، عملیات کربلای یک را جنگ تن با تانک ها عنوان کرد که در آن امداد الهی به رزمندگان کمک کرد.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه رزمنده ها در جنگ خستگی را خسته کردند، اضافه کرد: موضوع مهران و تصرف آن توسط دشمن در بحث سیاست خارجی برای ما تاثیرات بسیار منفی داشت به لحاظ اینکه شهر مهران از ظرفیت اقتصادی و سیاسی ویژه ای برخوردار بود و این بود که امام (ره) دستور آزادسازی مهران را صادر نمودند.

وی بیان کرد: در جنگ هیچگاه به لحاظ جمعیتی بر دشمن برتری نداشتیم و دشمن علاوه بر حضور نیروهایش در خط نبرد صد گردان احتیاط داشت در صورتی که ما از این تعداد برخوردار نبودیم و برای ماندن نیروهای داوطلب در خط نبرد اجباری نداشتیم.

این یادگار دفاع مقدس محور نبرد را در بین رزمندگان معنویت دانست که شهدای ما در صحنه های دفاع مقدس و بخصوص آزاد سازی مهران عاشورایی بودند.

وی یادآور ساخت مسئولین بدانند: بچه ها و رزمندگان دفاع مقدس با تمام وجود و مظلومیت در برابر استکبار ایستادند و علیرغم اینکه گلوله های ما سهمیه بندی شده بود ولی دشمن بی اختیار آتش روانه می کرد.

قاسمی این را هم گفت: درعملیات کربلای یک برای اولین بار دفاع متحرک دشمن در هم پاشید و ارتفاع قلاویزان در این عملیات آزاد شد.

این فرمانده دوره دفاع مقدس با بیان اینکه مدیریت جهادی در دفاع مقدس بر همه مشکلات غلبه کرد، گفت : اگر مسئولان روحیه رزمندگان را داشته باشند به راحتی میتوانند از آنها گذر کرد.

وی در پایان مهمترین دستاورد بزرگ عملیات کربلای یک را تغییر وضعیت جبهه بین المللی و ناامید شدن حامیان صدام عنوان کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب