سرویس: سیاسی
کد خبر: 6551
|
19:26 - 1393/01/12
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اتحادیه اروپا حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد

		اتحادیه اروپا حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اتحادیه اروپا حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد.

احمد شوهانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارایلام فردابا اشاره به تصویب پیش نویس قطعنامه اتحادیه اروپا بر علیه ایران اظهار کرد:اتحادیه اروپا به جای دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر به دنبال حل مشکلات کشورهای حوزه خود باشد.

وی ادامه داد:کشور جمهوری اسلامی ایران با شعار استقلال و آزادی و با تقدیم هزاران شهید در برابر زورگویی های کشورهای غربی ایستاده و برای حفظ این استقلال و آزادی بهای بسیار سنگینی داده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:با وجودی اینکه ما از گسترش روابط با کشورهای اتحادیه اروپا استقبال می کنیم اما آنها حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر نقض مداوم حقوق شهروندی در کشورهای اروپایی و آمریکایی عنوان کرد:چرا این اتحادیه از نقض حقوق بشر در عربستان،استرالیا و کشورهای خود دم نمیزند؛این نشان می دهد که گفتار و عمل اتحادیه اروپا یکسان نیست.

شوهانی تصریح کرد:در کشوری مانند استرالیا هر روز به اقلیت های دینی تعرض می شود اما این اتحادیه آنجا سکوت می کند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای تاکید کرد:اینکه اتحادیه اروپا خیال کند با مذاکرات هسته ای می تواند به سراغ موضوعات جدیدی از جمله حقوق بشر برود کاملا استباه است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:اتحادیه اروپا باید بداند که ایران با تحمل هشت سال جنگ تحمیلی،سنگین ترین تحریم ها و توطئه ها و تقدیم بسیاری از جوانهای خود به دنبال حفظ استقلال خود بوده و هرگز اجازه نخواهد داد تا کشوری دیگر به استقلال ایران تعرضی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:جمهوری اسلامی در مقابل زیاده خواهی های اتحادیه اروپا خواهد ایستاد و اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ کشوری نخواهد داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد