کد خبر: 54240
|
09:59 - 1400/10/26
نسخه چاپی

فرماندار آبدانان:

لایروبی خیابان اصلی شهر مورموری در حال انجام است

لایروبی خیابان اصلی شهر مورموری در حال انجام است
سرپرست فرمانداری آبدانان گفت: مسیر خیابان اصلی شهر مورموری که بر اثر طغیان رودخانه بالا آماده و توسط شن و ماسه اشغال شده بود، هم اکنون در حال لایروبی است.

به گزارش ایلام بیدار ،یدالله حاتمی  با قدردانی از حضور استاندار و مجموع ستاد بحران افزود: هسته مرکزی شهر مورموری هم اکنون مملو از گل و لای ناشی از سیلاب است که با پیگیری های انجام شده و استقرار ماشین آلات سنگین از شهرداری، اداره راهداری و حمل نقل جاده ای شهرستان آبدانان هم اکنون درحال لایروبی است.

وی افزود: لایروبی این مسیر کمتر از یک کیلومتر است، نیازمند لودر و کمرشکن برای تسریع در انجام این عملیات است.

سرپرست فرمانداری آبدانان همچنین از اعلام آمادگی ارتش و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بحث تامین جیره و غذایی گرم برای خانوارهای آسیب دیده خبر داد و گفت: روز گذشته پتو و موکت در اختیار این خانوارها قرار گرفت و امروز و فردا هم جیره یا غذایی گرم این عزیزان تامین می شود.

حاتمی ادامه داد: به منظور کمک‌رسانی به منازل آسیب دیده از سیل در بخش مورموری پتو، خشکبار و ارزاق در اختیار خانوارهای آسیب دیده قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به دلیل بارندگی شدید در این منطقه و طغیان رودخانه فصلی ۲۰ میلیارد تومان به منازل و کسبه خسارت وارد شد که پیش بینی خسارت منازل توسط بنیاد مسکن و خسارت کسبه توسط سازمان صمت انجام می شود.

سرپرست فرمانداری آبدانان اظهار داشت: نوع آسیب دیدگی و خسارت به منازل از نوع ریزش سقف، آب گرفتگی و ورود سیل به داخل منازل و همچنین خسارت به تاسیسات منزل از جمله برق و گاز منزل بوده است.

حاتمی تاکید کرد: طغیان رودخانه فصلی به دلیل بارش شدید باران موجب شد به ۷۰ خانوار و ۲۰ مغازه خسارت جدی وارد شود.

وی تصریح کرد: هر نوع خسارت توسط تیم های ارزیاب که مشخص شود بلافاصله از طریق رسانه ها به اطلاع مردم خواهد رسید.