سرویس: اقتصادی
کد خبر: 54210
|
10:39 - 1400/10/22
نسخه چاپی

مشخصات فنی جدیدترین محصول سایپا +عکس

مشخصات فنی جدیدترین محصول سایپا +عکس
امیرحسین جماعت، رئیس مرکز ارتباطات و دبیر کمیته نامگذاری محصولات سایپا، برای نخستین‌بار نام «نیوسدان سایپا» را اعلام کرده است. این محصول جدید سایپا، قرار است با نام «سایپا سهند» راهی بازار شود.

به گزارش ایلام بیدار ، اخیرا دو تصویر رندر از نمای جلو و عقب محصول نیوسدان سایپا منتشر شده که اکنون بسیاری آن را همان سایپا سهند می‌دانند. رندرها نشان می‌دهند این خودرو نسبت به ساینا معمولی و ساینا اس در بخش‌های گلگیرها، دیفیوزر، در موتور، صندوق، ورودی‌های هوا، جلوپنجره، سپرها و چراغ‌ها تغییرات زیادی را تجربه کرده است. از این رو سایپا سهند یک فیس لیفت جدید و جذاب نسبت به دو مدل قبلی این خودرو محسوب می‌شود.

مشخصات فنی جدیدترین محصول سایپا +عکس

طراحی دو رنگ سقف و بدنه یکی دیگر از نکات قابل توجه در طراحی سایپا سهند به شمار می‌رود که باعث ایجاد نمای اسپرت و لوکسی شده است. همچنین احتمال دارد سایپا تیپ‌های بالاتر سهند را با سقف شیشه‌ای به بازار عرضه کند. ضمن این که در بخش پایین سپر جلو شاهد ورودی هوای هماهنگ با جلوپنجره هستیم و طراحان برای دو طرف سپر عقب نیز دو خروجی هوا در نظر گرفتند.

از سایر ویژگی‌های طراحی این خودرو می‌توان به طراحی فرورفته بین دو چراغ عقب، خطوط حجم دهنده روی سپر، نصب دی‌لایت در فرورفتگی دو طرف سپر جلو، چراغ‌های LED و جلوپنجره ماتریسی نگینی اشاره کرد. بر خلاف ساینا و ساینا اس که پلاک عقب روی در صندوق نصب می‌شد، اکنون طراحان آن را روی دیفیوزر نصب کرده‌اند. طراحان سایپا سهند اگزوز را نیز در دیفیوزر قرار داده‌اند که به واسطه این تغییر دیگر منبع اگزوز حالت آویزان نداشته و به نوعی پنهان شده است.

سایپا سهند به احتمال زیاد به پیشرانه M ۱۵ GSI به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده پیشرانه M ۱۵ مجهز خواهد بود که در حال حاضر ساینا اس و کویک اس نیز از آن بهره می‌برد. پیشرانه شاهین نیز مدل مجهز شده به توربوشارژ همین موتور محسوب می‌شود. این موتور ۱.۵ لیتری دارای مصرف سوخت پایینی بوده و تعمیر آن نیز آسان است. همچنین مدل M ۱۵ GSI از دریچه گاز برقی به جای مکانیکی بهره می‌برد.

مشخصات فنی جدیدترین محصول سایپا +عکس

سایپا سهند نسبت به ساینا از آپشن‌های بیشتری برخوردار خواهد بود. از امکانات احتمالی این خودرو می‌توان به روکش چرمی صندلی، دوربین عقب، صفحه نمایشگر لمسی، فرمان برقی، پنل کیلومتر شمار دیجیتال، کروز کنترل، سانروف یا سقف شیشه‌ای و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به درباره قیمت حدودی خودرو سهند سایپا به تجارت‌نیوز گفت: بر اساس پلتفرم و مشخصاتی که در این خودرو به کار رفته است بعید است که قیمت این خودرو در از حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پایین‌تر باشد.

این فعال صنفی، درباره این خودرو توضیح داد: طرح این خودرو در سال ۹۵ طراحی شد. این خودرو بر اساس پیش‌بینی‌ها برای عرضه در سال ۹۷ با قیمت ۷۵ میلیون تومان اعلام شده بود که در سال ۱۴۰۱ که زمان احتمالی عرضه آن است حدود قیمتی ۴۰۰ میلیون تومان را خواهد داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد