سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 53877
|
10:42 - 1400/09/14
نسخه چاپی

آموزش تنظیم نوردهی عکس در لایت روم

آموزش تنظیم نوردهی عکس در لایت روم
تنظیم نور و روشنایی یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویرایش هایی است که عکاسان برای درست کردن تصاویر خود از آن استفاده می کنند. یکی از ابزارهایی که قابلیت تنظیم نور و روشنایی را دارا می باشد لایت روم نام دارد. در این مقاله سعی داریم با استفاده از ابزار لایت روم نوردهی و روشنایی عکس ها را آموزش دهیم.

به گزارش ایلام بیدار ،

لایت روم چیست؟

لایت روم یک برنامه است که توسط تیم توسعه نرم افزار ادوبی فتوشاپ ساخته شده است. این برنامه یک برنامه غیر مخرب است.

این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه ها برای عکاسان حرفه ای است. اگرچه این برنامه بسیار جوان تر از نرم افزار فتوشاپ است اما امکانات آن به قدری قوی است که بسیار از عکاسان ترجیح می دهند به جای نرم افزار فتوشاپ از این برنامه استفاده کنند.

رابطه کاربری این نرم افزار به قدری ساده طراحی شده است که تقریبا هر عکاسی از حرفه ای تا مبتدی و حتی افراد عادی می توانند از این برنامه استفاده کنند.

 

آموزش تنظیم نور در لایت روم, آموزش اصلاح نور در لایت روم, تنظیم نوردهی لایت روم

در تنظیم نوردهی در لایت روم هر چه مقدار Blacks افزایش یابد روی +100 تأثیر دارد

 

مفهوم روشنایی و نوردهی در عکس

زمانی که شما می خواهید روشنایی عکس مورد نظرتان را تنظیم کنید، اگر روشنایی و نور تصویر خود را کاهش دهید، این کار باعث می شود که روی چندین بخش عکس از جمله سایه، هایلایت، میدتون ها تغییر کنند. بنابراین تغییر روشنایی یک عمل مهم است که روی تمام بخش های تصویر تأثیر می گذارد.

 

همه ما معنای روشنی و نور را می دانیم و با مفهوم روشنایی آشنا هستیم. اما در عکاسی این روشنایی با مفهوم عامیانه آن تفاوت دارد.

زمانی که شما در یک عکس روشنایی آن را کاهش می دهید، بیشتر از همه روی میدتون های عکس تأثیر می گذارید.

این کار را با تغییر نوردهی یک عکس مقایسه کنید که به صورت مساوی روی میزان هایلایت ها، میدتون ها و سایه ها تأثیر می گذارد.

 

تنظیم نور در لایت روم, آموزش لایت روم, آموزش کار با لایت روم

در تنظیم نوردهی در لایت روم با کاهش میزان Blacks روی -100 تأثیر گذاشته می شود

 

اسلایدر Blacks بر روی میزان +100  و -100

در تنظیم روشنایی در لایت روم هر چه مقدار Blacks افزایش یابد روی +100 تأثیر می گذارد و روی آن قرار می گیرد و همچنین عکس مورد نظر شما تخت تر می شود. و زمانی که میزان Blacks کاهش پیدا می کند روی -100 تأثیر می گذارد و روی آن قرار می گیرد بنابراین در این قسمت کنتراست افزایش پیدا می کند.

 

اسلایدر whites روی میزان +100 و -100

این اسلایدر به میزان +100 روشنایی عکس را افزایش می دهد. برای مثال اگر شما از شخصی در یک فضای طبیعی عکس گرفته باشید، اگر میزان را روی +100 قرار دهید، چهره و فضای طبیعی روشن تر از عکس قبل از ویرایش می باشد. و اگر این مقدار را روی -100 قرار دهید، عکس مورد نظرتان تخت تر از عکس قبل از ویرایش به نظر می رسد.

تازه ترین مطالب