سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 53800
|
23:57 - 1400/08/30
نسخه چاپی

عكس/ اولین آیفون مجهز به پورت USB-C

عكس/ اولین آیفون مجهز به پورت USB-C
اخیراً گزارش قابل اعتنایی منتشر شده که ادعا می‌کند دو مدل از گوشی‌های آیفون ۱۴ آینده، یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس که احتمالاً در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد، ممکن است اولین ایفون‌هایی باشند که به پورت USB-C مجهز می‌شوند.

به گزارش ایلام بیدار ، اخیراً گزارش قابل اعتنایی منتشر شده که ادعا می‌کند دو مدل از گوشی‌های آیفون ۱۴ آینده، یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس که احتمالاً در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد، ممکن است اولین ایفون‌هایی باشند که به پورت USB-C مجهز می‌شوند.

 

 گزارش‌های منتشر شده اخیر اعا می‌کند که اپل قصد دارد مدل‌هایی از گوشی هوشمند آیفون ۱۴ خود را که سال آینده میلادی به بازار راه خواهند یافت را به پورت USB-C تجهیز کند. این گزارش همچنین ادعا می‌کند اولین ایفون‌های مجهز به این درگاه، احتمالاً آیفون ۱۴ پرو / پرو مکس باشند.

 

به گزارش فرارو، اطلاعات قبلی نشان می‌دهد که سری آیفون ۱۴ اپل که در سپتامبر ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود دارای مدل‌هایی مانند آیفون ۱۴ اصلی با نمایشگر ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی خواهد بود. اکنون وبسایت فناوری iDrop News از طریق چندین منبع دریافته است که آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس بالاخره یک پورت USB-C خواهند داشت.

 

گوشی‌های آیفون اگرچه از سال ۲۰۱۲ به پورت‌های لایتینینگ مجهز شده اند، اما این پورت‌ها با سرعت USB ۲.۰ داده‌ها را منتقل می‌کنند که گویا هنوز از سوی برخی کاربران به عنوان یک نقص برای این گوشی‌ها تلقی می‌شود. علاوه بر رویکرد مصرف کنندگان نسبت به این پورت ها، تصویب قوانین جدید زیست محیطی، استفاده از پورت‌های لایتینینگ را با دردسر مواجه کرده است. وبسایت iDrop News برای تأیید ادعای خود، سه استدلال را مطرح کرده که چرا دو مدل از آیفون ۱۴ به پورت USB-C مجهز خواهد شد.

 

  آیفون,اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی

 

سرعت انتقال: آیفون ۱۴ پرو و همچنین ۱۳ پرو به افراد اجازه می‌دهد فیلم را در ProRes ضبط کنند که فضای زیادی را مصرف می‌کند. به عنوان مثال، یک دقیقه ویدیوی 4K ProRes حدود ۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی را اشغال می‌کند. این نوع فوتیج برای حرفه ای‌هایی است که می‌خواهند با آیفون خود فیلم برداری کنند. بنابراین، این فایل‌ها به احتمال زیاد بیشتر از یک دقیقه خواهند بود که فضای ذخیره‌سازی بسیار بیشتری را مصرف می‌کنند. اما مسئله اینجاست که افراد حرفه‌ای باید این ویدیو‌ها را به رایانه منتقل کنند تا آن را ویرایش کنند، و مشکل لایتنینگ دقیقاً همین است. در واقع این کانکتور که از سال ۲۰۱۲ عرضه شده، از سرعت USB ۲.۰ بهره می‌برد.

 

برای ساده‌تر کردن موضوع فرض کنید یک فرد حرفه‌ای دو ساعت ویدیو خام 4K ProRes را با گوشی خود ضبط کند. در واقع این فرد اکنون یک فایل ۷۲۰ گیگابایتی را در گوشی خود دارد که برای ویرایش باید آن را از طریق کابل لایتنینگ به کامپیوتر خود منتقل کند. خیلی ساده باید گفت که این فرد ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه باید برای این کار منتظر بماند. حالا، اگر آیفون این فرد دارای پورت USB-C با فناوری USB 4 باشد، همانطور که در iPad Pro جدید دیده می‌شود، فقط ۲ دقیقه و ۳۸ ثانیه باید صبر کند تا همان فایل را به رایانه خود منتقل کند.

 

مشکلات حقوقی: اپل می‌خواهد از مشکلات حقوقی آینده ناشی از عدم استفاده از کانکتور جهانی مانند USB-C جلوگیری کند. هم دولت بایدن و هم اتحادیه اروپا بر اعمال پورت‌های USB-C برای همه دستگاه‌ها فشار می‌آورند و آماده‌اند هر شرکت فناوری را که از این استاندارد پیروی نمی‌کند، جریمه کنند. گنجاندن این پورت در آیفون‌های پرو می‌تواند به عنوان راه حلی برای جلوگیری از این مجازات‌های احتمالی آینده، مورد استفاده قرار گیرد. اپل با این اقدام به راحتی می‌تواند ادعا کند که در حال گذار برای پشت سر گذاشتن پورت‌های لایتنینگ است. در واقع، آیفون ۱۳ همچنان از پورت لایتنینگ استفاده خواهد کرد، زیرا کانکتور بسیار ارزان‌تری است.

 

ماشین‌تو 45دقیقه بفروش و آنی وجه شو دریافت کن!فرم را پر کنید

 

سایت ساختن رو رایگان امتحان کن - واقعاً راحته

 

 

  آیفون,اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی

محیط زیست و هزینه ها: اپل با ادعای حفاظت از محیط زیست، ارائه شارژر با آیفون را متوقف کرده است و اینگونه استدلال می‌کند که بسیاری از کاربران آیفون هنوز شارژر‌های دستگاه قبلی خود را دارند و می‌توانند از همان شارژر‌ها برای دستگاه‌های جدید خود استفاده کنند و هزینه کمتری را متحمل شوند. حالا اگر گوشی‌های آیفون به پورت USB-C مجهز شوند، کاربران گوشی‌های دیگر نیز می‌توانند بدون پرداخت هزینه بیشتر، یک گوشی آیفون خریداری کنند و از همان شارژر قبلی خود استفاده کنند. در واقع به این شکل هم تولید کننده و هم خریدار سود خواهند برد. از طرف دیگر تولید بیش از حد دستگاه‌های شارژ نیز کاهش خواهد یافت که این نیز به نوبه خود برای محیط زیست سودمند است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد