سرویس: استان ایلام
کد خبر: 53747
|
10:11 - 1400/07/27
نسخه چاپی

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایلام

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایلام
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایلام، گفت: تاکنون ۶۳ درصد دانش آموزان استان واکسینه شده اند.

به گزارشايلام بيدار، جمیل صادقی فرمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  اظهار داشت: متاسفانه آمار مبتلایان بیماری کرونا در استان رو به افزایش است، ایلام یکی از استان‌هایی است که افزایش مبتلایان و بستری‌ها در هفت روز گذشته نسبت هفته قبل تر از آن کاملاً مشهود است.

وی ادامه داد: در اکثر شهرستان‌ها مجدداً آمار در حال افزایشی است و این نشانه‌هایی از حرکت به سمت پیک ششم است.

صادقی فر افزود: با توجه به اینکه بیش از ۷۵ درصد جمعیت استان واکسن را دریافت کردند، بسیار امیدوار هستیم تجربه پیک پنجم در استان تکرار نشود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد: انتظار داریم با توجه به فصل پاییز، هر فردی که دوز اول واکسن را هنوز تزریق نکرده، حتماً واکسن خود را دریافت کند.

وی گفت: آمارهای این روزها حاکی از آن است که عمده افرادی که به دلیل کرونا بستری و فوت می‌شوند، متاسفانه حتی یک دوز واکسن هم دریافت نکرده‌اند.

۶۳ درصد دانش آموزان ایلامی واکسن تزریق کردند

صادقی فر عنوان کرد: در مجموع در استان بیش از ۷۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال تاکنون حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند که ۴۰ درصد این گروه ۲ دوز واکسن را تزریق کردند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: در ارتباط با واکسیناسیون دانش آموزان نیز بیش از ۶۳ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسن تزریق کرده‌اند.

وی گفت: این آمار بسیار خوبی است، گرچه انتظار ما این است که سریع‌تر این عدد را به بالای ۹۰ درصد برسانیم.

صادقی فر بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان بدره ۹۴ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم واکسن تزریق کرده‌اند، در شهرستان آبدانان، دره شهر، چرداول، ایوان و نیز ملکشاهی نیز بالای ۷۵ درصد تزریق انجام شده است.

وی گفت: در شهرستان ایلام بیش از ۵۲ درصد دانش آموزان این دو مقطع واکسن دوز اول را تزریق کرده‌اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب