سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 53744
|
09:31 - 1400/07/27
نسخه چاپی

داشتن کارت واکسن کرونا برای رفتن به تئاتر اجباری است

داشتن کارت واکسن کرونا برای رفتن به تئاتر اجباری است
مدبر کل هنرهای نمایشی می‌گوید: برای اجباری کردن واکسن کرونا تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

به گزارشايلام بيدار، مدبر کل هنرهای نمایشی می‌گوید: برای اجباری کردن واکسن کرونا تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. قادر آشنا   در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است ورود به سالن‌های تئاتر برای گروه‌های تئاتری و تماشاگران ملزم به ارایه کارت واکسن شود، توضیح می‌دهد: همواره به دوستان تئاتری چه در مقام اجراگران و چه تماشاگران توصیه کرده‌ایم که در بحث واکسن هم همچون دیگر مباحث فرهنگی کشور پیشرو باشند و امیدواریم با مشارکت همه مردم، زنجیره انتقال ویروس کرونا زودتر قطع شود ولی در بحث اجباری شدن ارایه کارت واکسن، تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

 

داشتن کارت واکسن کرونا برای رفتن به تئاتر اجباری است

 

او ادامه می‌دهد: باید ببینیم ستاد چه تمهیداتی در این زمینه می‌اندیشید. همواره به گروه‌های نمایشی و جشنواره‌ها توصیه کرده‌ایم که شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت را به طور کامل رعایت کنند اما درباره اجباری شدن واکسن، منتظر تصمیم دولت هستیم.

آشنا در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه گفته می‌شود پیک ششم کرونا را در پیش خواهیم داشت، آیا ممکن است باز هم سالن‌های نمایشی تعطیل شوند ، می‌گوید: نمی‌دانم ولی امیدوارم چنین نشود.

مدیر کل هنرهای نمایشی درباره شکل و شمایل برگزاری جشنواره‌های پیش‌رو در تئاتر هم توضیح می‌دهد: به احتمال قوی جشنواره‌ها ترکیبی از اجراهای زنده و مجازی باشند. فعلا نزدیک‌ترین جشنواره‌ای که پیش رو داریم، جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است که آبان ماه برگزار خواهد شد و منتظر نظر نهایی مدیران استان هستیم که متناسب با شرایط آنجا چه تصمیمی می‌گیرند تا مشخص شود جشنواره به صورت ترکیبی برگزار می‌شود یا کاملا حضوری است. در حال حاضر شهر سنندج در استان کردستان همچنان وضعیت قرمز دارد ولی مریوان جزو مناطق قرمز محسوب نمی‌شود. به هر روی، برای برگزاری جشنواره به صورت حضوری، گروه‌های نمایشی باید تست کرونا بدهند و توصیه ما این است که همه واکسن بزنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب