سرویس: استان ایلام
کد خبر: 53718
|
09:22 - 1400/07/24
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

نوشت افزار ایرانی نیازمند تحول ؛ وقتی اجناس خارجی در دست دانش آموزان جولان می دهند

نوشت افزار ایرانی نیازمند تحول ؛ وقتی اجناس خارجی در دست دانش آموزان جولان می دهند
نوشت افزار ایرانی نیازمند تحول و حمایت است تا بتواند به سهم خود در بازار دست پیدا کند.

به گزارشايلام بيدار، «از هرچیزی نسخه ایرانی اش بهتر است»؛این سخن مصداق بارز این روزهای بازار نوشت افزار است که محلی شده برای جولان انواع واقسام مدل های انواع نوشت افزار خارجی که تناسبی با فرهنگ ما ندارند.

صنعت نوشت افزار یکی از صنایعی است که به علت ارتباط با قشر دانش آموز بیشترین تاثیر را برروی این قشردارندوبنابراین می توان از مدل های ایرانی نوشت افزار برای ترویج فرهنگ اسلامی استفاده کرد.

به جای قهرمانان خارجی باید اسطوره های ملی را به فرزندان خود معرفی کنیم واز این رو دراین زمینه تدبیری اندیشیدواز هر طریقی فرهنگ ایرانی واسلامی خودمان را به دانش آموزان واقشاری که آینده فردای ما را تامین می کنند معرفی کنیم.

این روزها نوشت افزار ایرانی را در ویترین فروشگاها کمتر می بینیم واین موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که می توان از طریق همین صنعت اشتغال ایجاد کرد.

می توان کارخانه های بزرگ انواع نوشت افزار نظیر دفتر ،خودکار، مداد و... ایجاد کرد واز این طریق کمک شایانی به وضعیت بیکاری کرد.

بیشتر نوشت افزار مصرفی مردم خارجی است

"فرشید فریادرس"،  از فروشندگان نوشت افزار در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار  گفت: در حال حاضر بیشتر فروش نوشت افزار ها خارجی است چرا که با قیمت مناسب و انواع طرح ها در بازار دیده می شود.

وی درادامه افزود:مردم اجناسی را خریداری می کنند که دارای طرحی مناسب و با کیفیت باشد به همین دلیل مبنای تولید کنندگان باید همین موارد باشد.

 

 

نوشت افزار ایرانی نیازمند تحول است

"علی فریادی"،  از کارشناسان اقتصادی درگفتگو با خبرنگار ایلام بیداردرچرداول گفت:صنعت نوشت افزار از حدود 6 سال گذشته شروع به کار کرده، اگر چه در حال حاضر تنوع بیشتر شده اما مشکل اصلی بازار نوشت افزار بحث کاغذ است و قیمت کاغذ نسبت به دو سال پیش ۷ برابر شده است.

وی افزود : برای ساماندهی بازار نوشت افزار از سوی مسئولین قول هایی صورت گرفته اما این قول‌ها هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است وبه نتیجه نرسیده است

این کارشناس اقتصادی از استقبال مردم از دفتر‌هایی که با طرح شخصیت‌های ایرانی و اسلامی تولید می‌شود اشاره و بیان کرد: اگر مردم از طرح شخصیت‌های ایرانی اسلامی استقبال نمی‌کردند این دفتر‌ها را تولید نمی‌کردیم. مردم از این دفتر‌ها استقبال کردند و استقبالشان روز به روز بیشتر شده است برای همین هرساله تولید این دفترها باید افزایش یابد.

فریادی خاطرنشان کرد:رونق صنعت نوشت افزار گامی مطمئن برای مبارزه با بیکاری است وازاین طریق می توان اشتغال ایجاد کرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد:با توسعه صنعت نوشت افزار علاوه براشتغال پایدارمی توان فرهنگ اسلامی به دانش آموزان وآیندگان کشور انتقال داد.

باید برای کودکان ونوجوانان اسطوره سازی کرد

"حسین ندیمی"،  کارشناس مسائل اجتماعی درگفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: آن چه مشاهده می شود این است که رسانه های داخل کشور در معرفی چهره های برجسته کشوری و الگو سازی برای کودکان و نوجوانان موفق عمل نکرده اند.

وی افزود : باید با استفاده از ابزار های مختلف چهره ها را به مردم معرفی کرد که شامل بازی های رایانه ای ، کتاب، فیلم و... می شود تا به عنوان اسطوره های مردمی معرفی شوند.

کارشناس مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد: ضعف در معرفی الگو ها باعث می شود تا الگوهای غربی به عنوان اسطوره های کودکان و نوجوانان معرفی شوند به همین دلیل در نوشت افزار ها محصولات ایرانی جای خود را به محصولات خارجی می دهند.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب