سرویس: سیاسی
کد خبر: 53703
|
10:09 - 1400/07/21
نسخه چاپی

باقری:

پنجشنبه میزبان انریکه مورا هستم/ مسائل دوجانبه، افغانستان و مذاکرات وین در دستورکار این سفر

پنجشنبه میزبان انریکه مورا هستم/ مسائل دوجانبه، افغانستان و مذاکرات وین در دستورکار این سفر
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در توئیتی با اعلام این‌که پنجشنبه میزبان انریکه مورا خواهم بود، گفت که مسائل دوجانبه، منطقه‌‌ای از جمله افغانستان و مذاکرات برای برداشت تحریم‌های ظالمانه در دستورکار این سفر است.

به گزارشايلام بيدار "علی باقری"، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۱ مهر ماه در توئیترش به سفر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران اشاره کرد و نوشت: در ادامه رایزنی‌های اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی، فردا (پنجشنبه) میزبان آقای انریکه مورا، معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا، خواهم بود.

وی افزود: تبادل نظر درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای از جمله افغانستان و نیز مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه در دستورکار این سفر است.

 

 

، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیشب (سه شنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص سفر «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران اظهار داشت: مطابق هماهنگی‌های صورت پذیرفته قبلی این سفر در روز پنجشنبه انجام خواهد شد.

وی افزود: این سفر در ادامه رایزنی‌های دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله روابط ایران و اتحادیه، افغانستان و برجام صورت می‌پذیرد. 

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین اظهار داشت: رایزنی‌ها و تماس‌های دو طرف هیچگاه قطع نبوده و به صورت مستمر حول موضوعات مختلف در جریان است و این سفر نیز در همین چارچوب صورت می‌پذیرد.

گفتنی است شبکه «الجزیره»، دیروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار در هفته جاری به ایران سفر کند.

سعید خطیب زاده روز دوشنبه ۱۹ مهر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات وین گفته بود: شبانه روز دوستان ما در حال مرور مباحث هستند. ما حتی یک ساعت را بعد از این‌که فرآیند بررسی داخلی درباره مذاکرات به جمع بندی برسد از دست نخواهیم داد که تاریخ را نهایی کنیم و روزهای آتی روزهایی خواهد بود که فعالیت‌ها و تعاملات دیپلماتیک بیشتری را در حوزه برجام و گفت‌وگوهای وین شاهد خواهید بود.

لازم به ذکر است انریکه مورا به عنوان نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف آیت الله رئیسی شرکت کرد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب