سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 53699
|
07:55 - 1400/07/21
نسخه چاپی

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایوان گفت:

64 درصد جمعیت شهرستان ایوان در برابر کرونا واکسینه شدند

 64 درصد جمعیت شهرستان ایوان در برابر کرونا واکسینه شدند
مدیر شبکه بهداشت و درمان ایوان گفت: ۶۴/۲ درصد جمعیت شهرستان در برابر کرونا واکسینه کامل شده‌اند و از این مقدار ۰/۷ درصد از عشایر شهرستان هستند که افراد بالای ۱۸ سال آن به عنوان جامعه هدف واکسیناسیون شناخته شده‌اند‌.

به گزارشايلام بيدار،فرشته دانش‌نژاد مدیر شبکه بهداشت و درمان ایوان  با بیان اینکه واکسیناسیونکرونااز اسفند ۹۹ آغاز شده است،گفت: در حال حاضر فرآیند واکسیناسیون سیر صعودی دارد و تا پایان شهریور ماه بیش از نیمی از جمعیت شهرستان را واکسینه کردیم.

وی با بیان گزارش عملکرد ۲۰ ماهه شبکه بهداشت ایوان در مهار کرونا بیان کرد: از زمان بروز بیماری کرونا تمامی توجهات به سمت درمان در بیمارستان‌ها معطوف شد، اما در حال حاضر پیشگیری را در دستور کار قرار دادیم و هدف ما این است به جای اینکه بیمار به سمت بیمارستان بیاید، شبکه بهداشت و درمان به سمت بیمار می‌رود تا در مراحل اولیه این بیماری را کنترل و از خیل بستری‌ها جلوگیری کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایوان با اشاره به آغاز طرحغربالگریکرونا از آذر ۹۹به صورتتلفنی، تصریح کرد: این طرح رفته رفته کامل شد و از طریق برقراری تماس با خانوارها اقدام به راهنمایی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آنان کردیم.

وی یکی از فرصت‌های ایجاد شده در سایه تهدید بیماری کرونا را شناسایی جمعیت گمشده شهرستان دانست و افزود: بسیاری از خانوارها پرونده سلامت در مراکز بهداشت نداشتند و لذا با مراجعه به خانه‌ها این جمعیت گمشده را شناسایی کردیم.

مدیر شبکه بهداشت با اشاره به اینکه سیر واکسیناسیون در این شهرستان افزایشی است افزود: تاکنون ۴۹۲۳۵ دز واکسن به شهرستان داده شده که ۳۹۹۹۸ دز را تزریق کردیم؛ البته ۲۹۰۱۰ نفر دز اول و ۱۰۹۸۸ نفر دوز دوم را دریافت کردند.

وی در ادامه از واکسینه شدن کامل ۶۴/۲ درصد جمعیت شهرستان خبر داد و اضافه کرد: از این مقدار ۰/۷ درصد از عشایر شهرستان هستند که افراد بالای ۱۸ سال آن به عنوان جامعه هدف واکسیناسیون شناخته شده‌اند‌.

دانش‌نژاد واکسیناسیون تجمیعی را نیازمند یاری ادارات و دستگاه‌ها دانست و گفت: پراکندگی جمعیت در شهرستان ایوان بالا است و لذا باید مکان ثابتی در دهستان‌ها جهت واکسیناسیون اختصاص دهیم وآن رابرای تزریق واکسن تجهیز کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد