سرویس: استان ایلام
کد خبر: 53667
|
09:41 - 1400/07/18
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

ایلام نیازمند استاندار توانمند در تراز کشوری است

ایلام نیازمند استاندار توانمند در تراز کشوری است
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ایلام نیازمند استاندار توانمند در تراز کشوری است.

 "سارا فلاحی " نماینده مردم ایلام در مجلس شورای در گفتگو با خبرنگار ايلام بيدار گفت:  انتخاب استاندار امری است که در حوزه نخبگی قرار دارد و ما نباید اجازه بدهیم که هر کسی به خود اجازه دهد که برای این امر شاخص سازی کند؛ آن هم شاخص هایی که در تراز نیستند و جایگاه استانداری ایلام را آنقدر تقلیل می‌دهند که احساس شود هر کسی با هر رزومه ضعیفی می تواند استاندار ایلام بشود.

وی ضمن انتقاد از نگاهی که در پایتخت به ایلام به عنوان یک استان محروم می شود، در برشمردن تراز یک استاندار توانمند برای استان ایلام گفت: استاندار ایلام باید کسی باشد که فهم در حوزه های اقتصادی، کشاورزی، گردشگری، صنعت نفت و گاز، فهم فرهنگی، فهم از مرز و سایر ظرفیتهای استان داشته باشد و بر این حوزه ها تمرکز کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: قطعا استاندار توانمند و با رزومه در بین نیروهای بومی استان کم نیستند و انتظار داریم وزارت کشور یکی از افراد بومی را برای این امر انتخاب کند و در صورتی که فردی با این تراز پیدا نشود، اگر فردی غیر بومی هم قرار است که وزارت کشور بفرستد باید کسی باشد که در تراز ایلام باشد و انتظار داریم مانند سایر استانها که افرادی توانمند و با رزومه قوی فرستاده اند، برای ایلام هم بفرستند و باید آن نگاهی که ایلام را یک استان محروم می دانند عوض بشود و ما نمی خواهیم کسی برای رزومه سازی به ایلام بیاید.

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در کارهای اجرایی، بیان کرد: این فضای ایجاد شده بر علیه نمایندگان که گفته می شود  نمایندگان بر خلاف نظر رهبر انقلاب، در حوزه اجرا دخالت می کنند و ولایت‌پذیر نیستند، یک ظلم در حق نمایندگان است چون نمایندگان واقعا دخالتی نداشته اند و علاوه بر این، حضرت آقا هم به نماینده ها و هم به خیلی از افراد و گروه های دیگر که دارند دخالت می کنند نیز تذکر داده اند که ورود نکنند اما «دخالت» با «نظارت» و «مشورت» فرق می کند.

فلاحی افزود: این در حالی است که وزیر کشور در جریان رأی اعتماد عنوان کردند که هیچ کس بهتر از نمایندگان استان‌ها نمی توانند در خصوص تعیین استاندار به وزارت کشور مشورت بدهند. در واقع آنها خودشان از نماینده ها برای مشورت دعوت گرفته اند و نمایندگان ایلام در جلسات خود با وزیر کشور روی شاخص ها تمرکز داشتند و اصرار بر فردی خاص نداشتند که اگر چنین باشد نوعی انحصارطلبی است و این انحصارطلبی نه از نماینده ها قابل پذیرش است و نه از گروهها و افراد دیگری.

وی تصریح کرد: مشورت دادن نمایندگان به وزارت کشور جهت تعیین استاندار هرگز در جهت «دخالت» نیست بلکه ما تلاش داریم که به جای یک استاندار توانمند، فرد ضعیفی را به استان ایلام قالب نکنند./

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب