سرویس: سیاسی
کد خبر: 53644
|
07:29 - 1400/07/17
نسخه چاپی

رئیسی:

جبران کاستی‌های کشور نیازمند تلاش همگانی است/ به ظرفیت جوانان انقلابی عمیقا اعتقاد و باور داریم

جبران کاستی‌های کشور نیازمند تلاش همگانی است/ به ظرفیت جوانان انقلابی عمیقا اعتقاد و باور داریم
رئیس جمهور تقویت روحیه امید و اعتماد بین مردم را برای رشد و شکوفایی کشور ضروری دانست و گفت: همه استان‌های کشور از ظرفیت‌های کم‌نظیری برای ایجاد تحول مثبت و رسیدن به شرایط مطلوب برخوردار است لذا هیچ جایی برای یاس و ناامیدی وجود ندارد.

به گزارشايلام بيدار، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از قشرهای مختلف مردم استان بوشهر با بیان اینکه یاس و ناامیدی از القائات دشمنان است، گفت: امروز باید با عمل و اقدام خود در سطح جامعه و در میان مردم، روحیه امید و اعتماد ایجاد کنیم.

رئیس جمهور گفت: امروز باید اعتماد خدشه‌دار شده در جامعه را بر مبنای حرکت انقلابی و جهادی و مبتنی بر عقلانیت احیا کنیم.

رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط و زمینه‌های مناسبی برای تحقق جامعه سالم در بستر گام دوم انقلاب وجود دارد، گفت: رفع برخی کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها برای رسیدن به جامعه توام با عدالت نیازمند تلاش همگانی است.

رئیس جمهور عدالت را محور اصلی ایجاد جامعه سالم دانست و گفت: مصمم هستیم بر اساس آمایش سرزمینی، در تقسیم امکانات کشور توازن ایجاد شود و بودجه سال آینده نیز بر همین اساس و با محور عدالت تدوین خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر پرداخت سهم استان بوشهر از ذخایری مانند نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ این رویکرد حاکم خواهد بود که سهم استان محروم اما برخوردار از ذخایر و منابع معدنی، پرداخت شود تا در مسیر توسعه استان از آن استفاده شود و این غیر از سهم مربوط به آلایندگی است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به بازدید خود از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: تامین هزار مگاوات برق از این نیروگاه اصلا مطلوب نیست و حتما باید در گام نخست ظرفیت تولید برق آن به دو هزار مگاوات افزایش یابد که مقدمات آن فراهم شده و به زودی کارِ سه برابر کردن برق تولیدی از این نیروگاه آغاز می‌شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: در گام بعدی نیز باید به ظرفیت تولید ۱۰ هزار مگاوات برق از صنعت هسته‌ای برسیم تا در دو سه سال آینده به میزان قابل قبولی از برق تولیدی از این صنعت دست پیدا کنیم.

رئیسی گفت: در زمینه تامین آب از طریق نیروگاه اتمی نیز ظرفیت افزایش تامین آب شرب از این طریق وجود دارد؛ ضمن اینکه فعال شدن آب شیرین‌کن‌ها نیز جزو اولویت‌های دولت است.

رئیس جمهور در ادامه، بر استفاده از ظرفیت جامعه جوانان، زنان و مردان با استعداد استان تاکید کرد و گفت: به ظرفیت جوانان انقلابی کشور عمیقا اعتقاد و باور داریم و مصمم هستیم از این ظرفیت در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به سخنان مطرح شده در این جلسه در زمینه فعال شدن دیپلماسی اقتصادی، گفت: دولت این موضوع را با جدیت در دستور کار دارد و همکاری با همسایگان و افزایش سهم ایران در تجارت منطقه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است و معتقدیم می‌توان حجم کنونی تبادلات اقتصادی را به راحتی به دو برابر افزایش داد.

در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، و شماری به نمایندگی از خانواده شهدا و ایثارگران، گروههای جهادی، زنان و جوانان در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های مربوط به پیشرفت و آبادانی استان بوشهر مطرح کردند.

استفاده از نیروهای بومی در صنایع استان، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نو و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از جوانان و نخبگان در عرصه‌های مدیریتی، توجه به ظرفیت بانوان، رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران، حمایت از گروههای جهادی، رفع محرومیت از مناطق محروم و روستاها و رفع مشکل آب شرب از جمله محورهای مطرح شده از سوی سخنرانان بود.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد