سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 53638
|
15:07 - 1400/07/16
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

استاندار باید انقلابی و جهادی باشد/ نیروی بومی توانمند در اولویت انتخاب

استاندار باید انقلابی و جهادی باشد/ نیروی بومی توانمند در اولویت انتخاب
امام جمعه ایلام گفت: با اولویت نیروهای بومی توانمند استاندار ایلام باید انقلابی و جهادی باشد.

به گزارشايلام بيدار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار روسای ستادهای مردمی« آیت الله رئیسی» اظهار کرد: این جلسه، تشکل و تجمع مبارکی است که جمعی دغدغه‌ مند برای خدمت به استان و جبران محرومیت هایی که دارد در کنار هم قرار گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه  این انتظار  که در سفر ریاست محترم جمهوری به استان باید با این تشکل‌ها، دیداری انجام می شد، انتظار بی جایی نیست، افزود: آن دغدغه‌ های مشترکی که این تشکل ها را در انتخابات ریاست جمهوری در کنار هم قرار داد، الان هم کنار هم قرار داده است، در آینده هم کنار همدیگر قرار خواهد داد، هدف همه ما، برطرف کردن محرومیت ها و مظلومیت های استان است.
 
وی با تقدیر از زحمات روسای ستادهای مردمی آیت الله رئیسی و همه آحاد مردم، ابراز کرد: به حمدالله این زحمات به ثمر نشست، تمام رسانه های بیگانه تبلیغ می کردند که مردم پای صندوق های رای نروند، با زحمات شما و دیگر عزیزان بود که استان ایلام این افتخار را پیدا کرد که سومین استان در بحث مشارکت در انتخابات باشد و این یک سند افتخار برای استان ایلام است، همانطوری که مقاومت مردم استان در دفاع مقدس برای  نسل امروز و نسل های بعدی هم یک سند افتخار است.
 
امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اینکه در این مقطع زمانی با توجه به تغییر مدیریت ها، نیاز است که صدای واحدی از استان بلند شود، در این راستا نیز خدمت نماینده های محترم مجلس شورای اسلامی دو بار جلساتی برگزار شد، در مورد انتخاب استاندار نیاز است که نخبگان استان، تشکلها و  احزاب به وحدت برسند.
وی تبار با تاکید بر اینکه در مورد گزینه استانداری، هر کسی که مورد تایید تشکلها، احزاب، نمایندگان و نخبگان جامعه باشد و در این خصوص نیز به وحدت برسند، بنده هم از او پشتیبانی می کنم، اگر صدای واحدی از این استان بلند شود، طبیعتاً وزارت کشور می پذیرد و این شخص دارای قدرت چانه زنی خواهد بود، همانطور که مشارکت حداکثری استان یک اساس برای مطالبه بیشتر برای رفع مشکلات استان است.
 
 در روند انتخاب استاندار بنده با نماینده ها و برخی تشکل ها و احزاب جلسه داشتم و عنوان  کردم که اگر بر یک گزینه واحد به وحدت رسیدید،  من حمایت می کنم و اگر چنانچه به وحدت نرسیدید یک راهکار را ارائه دادم و آن این است که برای استاندار شاخص هایی تعریف شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس این شاخص ها، اولویت اول با استاندار بومی است،  تصریح کرد: الحمدالله ما در استان نیروی توانمند زیادی داریم و در همین دولت اصلاحات تا چند روز قبل ۴ استاندار در استان های مختلف از فرزندان این استان در کشور خدمت می کردند.
 
امام جمعه ایلام با اشاره به شاخص هایی مورد نیاز برای یک استاندار توانمند در استان، گفت: ولایتمدار بودن، تعهد و تخصص داشتن، پاکدست و مردمدار بودن، آشنا بودن به شرایط استان و همراه و همگام بودن با شعارهای آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری محترم از جمله این شاخص ها است که باید مورد توجه باشد.
 
کریمی تبار با بیان اینکه اگر ما در تعیین سرنوشت خود تلاش نکنیم،  به طور قطع  برای ما تصمیم گیری  خواهد شد، اگر نیروی بومی توانمند برای استانداری ایلام معرفی شود، بنده حمایت می کنم، چنانچه نیروی غیربومی که توانمندتر از نیروهای بومی باشد، معرفی کنند، استقبال می کنیم ولی اگر در تراز نیروهای بومی باشد، طبیعتا نیروهای بومی اولویت دارند.
 
امام جمعه ایلام گفت :  در این شرایط انتظار داریم که نمایندگان محترم همراهی کنند، بیشتر پای کار باشند، فرصت هنوز از دست نرفته است و در راستای خواسته ای که  تشکل ها دارند، وحدتی بین این عزیزان ایجاد شود.
حجت الاسلام کریمی تبار  در ادامه بیان کرد:  در استان نیروی های توانمند زیادی است  که برخی از آنها  اصلا دنبال مسئولیت نیستند و جایگاه را پیش فروش نمی کنند، که البته این شاخص مهمی است و می توان از همین افراد استاندار انتخاب شود.
 
امام جمعه ایلام با بیان اینکه برای توسعه استان همه باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم، افزود: بنده هم در خدمتتان هستم و به دنبال تقویت فرد خاص و گروه خاصی نیستم،  امروز متاسفانه  یکی از جاهایی که داریم ضرر می کنیم بحث خودزنی است، ما به شدت احتیاج به وحدت داریم، چرا که تخریب و خودزنی موجب نگاه منفی به استان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ما باید قدر داشته های خود را بدانیم، دست به دست هم بدهیم تا شایسته ترین فرد برای استانداری ایلام انتخاب شود، از طرفی باید تلاش شود که نخبگان استان در جاهای دیگر و وزراتخانه ها به کارگیری شوند،  سعی بنده بر این است که در کارهای اجرایی ورود پیدا نکنم، اما در جاهایی که می ببینم استان ضرر می کند، مجبورم که ورود پیدا کنم. 
 
انتهای پیام 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب