سرویس: استان ایلام
کد خبر: 53620
|
10:03 - 1400/07/12
نسخه چاپی

در گفتگو با کارشناسان مطرح شد؛

اربعین مغناطیس جذب مسلمانان در سراسر دنیا؛ فرهنگ عاشورا باید در همه دنیا توسعه یابد

اربعین مغناطیس جذب مسلمانان در سراسر دنیا؛ فرهنگ عاشورا باید در همه دنیا توسعه یابد
برنامه اربعین می تواند با جذب مسلمانان پیام وحدت را به سراسر دنیا انتقال دهد امری که نیازمند توسعه زیرساخت ها و برنامه ریزی های منسجم دراین زمینه است.

به گزارشايلام بيدار، اربعین فرصتی برای نشان دادن وحدت وهمدلی در جهان اسلام و در راستای نهضت عاشورا و اهداف انقلاب اسلامی است که باعث می شود تا دشمنان همواره در وطئه تفرقه میان ملت های مسلمانان ناکام بمانند.

سال های گذشته حضور میلیونی عاشقان عتبات عالیات باعث شده تا وحشت در سازمان های ضد اسلامی حاکم شود و رویاهای غربی را به افول هر چه بیشتر نزدیک کند.

اربعین به عنوان یک رسانه بزرگ عمل می کند که همه دل ها را به سرور و سالار شهیدان وصل می کند تا از این طریق راه سعادت دنیا و آخرت برای همه گشوده شود و تمام ملت های دنیا از دور نزدیک بخواهند در این کنگره بزرگ شرکت داشته باشند.

چند سالی است که ویروس کرونا باعث ایجاد محدودیت برای زائرین اربعین شده ولی باید برای این برنامه بزرگ معنوی سازوکاری فراهم کرد تا همواره در طول سال مردم از برکات سفر عتبات عالیات بهره بگیرند و همچنین در ایام اربعین روند تردد زائران از همه نظر باید مناسب باشد بنابراین برای هرچه بهتر برگزار کردن اربعین نیازمند توسعه  زیرساخت ها در مرزهای ایران هستیم تا این برنامه هم از نظر کیفی و کمی به صورت مناسب برگزار شود.

یکی از مرزهایی که مسیر تردد میلیونی زائران در ایران است مرز مهران است که در سال های گذشته میزبان تردد میلیونی عاشقان عتبات عالیات و سرور و سالار شهیدان است که نیازمند توسعه زیرساخت ها است.

زیرساخت های اربعین نیازمند توسعه است

"قدرت اله نیاصادق"،  کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: اربعین به عنوان عاملی مهم در وحدت کشورهای اسلامی و ادامه نهضت عاشورا است  که باعث شده تا زمینه افول کشورهایی مانند آمریکا وهم پیمانانش ایجاد شود.

وی افزود: اربعین نیازمند سرمایه گذاری گسترده و توسعه همه جانبه است به نحوی که در شهرهایی که مسیر تردد زائران اربعین هستند هم از لحاظ کیفی و کمی زیرساخت های عمرانی و فرهنگی توسعه یابند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: نقش اربعین به عنوان یک رسانه می تواند برهم زننده برنامه ریزی های ضد اسلامی  کشورهای غربی باشد بنابراین این برنامه نیازمند سرمایه گذاری برای توسعه و مطرح شدن به عنوان یک الگوی جهانی است.

سرمایه گذاری اقتصادی در اربعین صورت نگرفته است

"علی فریادی"،  کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: باید جاذبه های اقتصادی برای سرمایه گذاران در مسیر زائران عتبات عالیات ایجاد کرد تا سرمایه گذاری های کلان برای توسعه راهها و مراکز تفریحی و اقامتی صورت گیرد.

وی افزود: اربعین به عنوان یک برنامه معنوی می تواند مورد هدف سرمایه گذاری های اقتصادی برای توسعه زیرساخت یا امکانات رفاهی و گردشگری باشد تا به نحوی حتی مشکل بیکاری را دراین زمینه سامان داد.

فریادی در ادامه گفت: برنامه اقتصادی و ایجاد جاذبه های اقتصادی باید مورد برنامه ریزی دولت باشد همچنین برنامه اربعین را به جای یک مقطع خاص به تمام طول سال گسترش داد که لازمه آن تعامل با کشور عراق است .

وی بیان داشت : توسعه اقتصادی اربعین می تواند در تسهیل حرکت زائران و ایجاد درآمدهای پایدار در کشور نقش مهمی داشته باشد.

فرهنگ اربعین وعاشورا را باید گسترش داد

حجت الاسلام "عمران احمدی"،  مدرس حوزه ودانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در توسعه نرم افزارها و حتی بازی های رایانه ای می توان با ارائه آثار فاخر به توسعه جهانی اربعین کمک کرد.

وی افزود : جای آثار فاخر سینمایی در برنامه اربعین خالی است تا این برنامه در سطح جهانی گسترش دهد اما متاسفانه دراین زمینه اقدام خاصی صورت نگرفته است.

احمدی در ادامه گفت: باید در زمینه فرهنگ روی گسترش اربعین در سطح جهانی برای معرفی به عنوان یک الگوی اسلامی تلاش کرد ودراین زمینه آثار نرم افزاری ، سینمایی ، انیمیشن و ... در مقیاس جهانی ارائه داد.

ایلام نیازمند توسعه زیرساخت ها برای پذیرایی زائران اربعین است

"سارا فلاحی"،  نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: اربعین یک ظرفیت عظیمی است که می تواند مغناطیس جذب مسلمانان در سراسر دنیا باشد و پیام وحدت را به سراسر دنیا انتقال دهد.

وی گفت: ایلام به عنوان یکی از استان های مرزی در مسیر تردد زائران اربعین دارای ظرفیت‌های گسترده دامپروری، کشاورزی، کشت گیاهان دارویی و گردشگری و صنعتی  است و می‌توان با این ظرفیت‌های گسترده، در ایلام توسعه همه جانبه ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: استان ایلام فاقد زیرساخت‌های مهمی چون راه‌های ارتباطی، شبکه‌های فاضلاب و شبکه ریلی است که رفع این مشکلات توجه ویژه دولت جدید به استان ایلام را می‌طلبد.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد