سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 53475
|
20:22 - 1400/07/01
نسخه چاپی

وزیر جهاد کشاورزی:

آغاز بکار سد چناره هدیه دولت سیزدهم به مردم چرداول است

آغاز بکار سد چناره هدیه دولت سیزدهم به مردم چرداول است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: آغاز بکار سد چناره هدیه دولت سیزدهم به مردم چرداول است.

به گزارشايلام بيدار، سیدجواد ساداتی نژاد عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان چرداول اظهار داشت: دولت سیزدهم دولتی مردمی و متعلق به اقشار مختلف است و با حمایت های آنان امور را به پیش می برد و مردم به این دولت و همچنین دولت به مردم دل بسته هستند.

وی ادامه داد: آب اصلی ترین نیاز مردم و همه جوامع است، در این راستا برای تحقق خواسته بحق مردم شهرستان چرداول پروژه سد چناره را در دسترس ترین برنامه برای رفع نیازمندی مردم یعنی آب دانسته و شروع بکار و به سرانجام رساندن این سد بزرگ را یک هدیه ارزشمند از دولت سیزدهم به مردم استان ایلام و بخصوص شهرستان چرداول می دانیم.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: امسال اعتبار کمی برای این پروژه در نظر گرفته شده و بخش ناچیزی از آن تحقق یافته است،این پروژه هم اکنون با رشد فیزیکی تنها پنج درصد در مرحله تجهیز کارگاه است.
ساداتی نژاد توسعه و بازسازی راه ها را یک ضرورت دیگر برشمرد و یادآور شد: سلامت مردم در جاده ها دغدغه همه خانواده هاست و هرگونه تصادف و حادثه مرگباری در جاده گرفتاری های زیادی را برای خانواده ها ایجاد می کند پ و در این راستا تلاش  پمی کنیم  چهاربانده کردن راه های شهرستان چرداول؛ جاده آسمان آباد به سرابله در مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری گنجانده شود.
وی دیگر مطالبه مردم شهرستان چرداول یعنی ایستگاه پمپاژ بیجنوند را متذکر شد و اضافه کرد: تخصیص آب مورد نیاز این طرح باید از سوی وزارت نیرو مشخص شود، ولی وزارت جهاد آمادگی دارد با نگاه جهادی تا پایان سال جاری و سال آینده ۹ ایستگاه پمپاژ را به سرانجام برساند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان ایلام جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس است و در دفاع از وطن یک جانباز سرافراز محسوب می شود و باید نگاه ویژه ای به آن شود و محرومیت  از چهره استان بعنوان جانباز جنگ تحمیلی برچیده شود.
ساداتی نژاد اظهار داشت: ایلام قطب مهم دامپروری و کشاورزی است ولی در صنایع تبدیلی شاخصه های لازم را نتوانسته کسب کند، توسعه باغات در ایلام باید بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و برنامه داریم که در چرداول یک کار ضروری در حوزه باغات صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: استان ایلام در بحث آبخیزداری در کشور پیشتاز است و کارهای خوبی انجام گرفته و همچنین توسعه کشتارگاه چرداول از ۱۰۰ راس به ۴۰۰ راسی از دیگر برنامه های این سفر بشمار می رود.
فرماندار چرداول نیز در این جلسه مهمترین اولویت های این شهرستان را ساخت سد چناره، چهار خطه کردن راه سرابله به آسمان آباد و سرابله به موشکان - شباب، تکمیل جاده شله کش به حمیل، تکمیل  فضاهای ورزشی، تقاطع غیر همسطح سرابله و توسعه زیرساخت ها  را عنوان کرد .
سعیدرضا کریمیان همچنین ارتقای آسمان آباد به بخش،  بهبود شبکه های آبرسانی، توسعه شهرک های صنعتی،  پمپاژ بیجنوند و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به جوانان برای اشتغال را از دیگر نیازمندی های چرداول برشمرد.
 
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب