سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 53443
|
08:42 - 1400/06/31
نسخه چاپی

دبیر ستاد مرکزی اربعین: هیچ خدماتی در شهرهای مرزی ارائه نمی‌شود/ کسی به مرزهای زمینی نرود

دبیر ستاد مرکزی اربعین: هیچ خدماتی در شهرهای مرزی ارائه نمی‌شود/ کسی به مرزهای زمینی نرود
دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال با توجه به توافق صورت گرفته با عراق همه زائران باید به صورت هوایی به مسیر پیاده‌روی اربعین بپیوندند، گفت: مرزهای زمینی بازگشایی نمی‌شود و هیچ خدماتی نیز در شهرهای مرزی ارائه نخواهد شد.

به گزارشايلام بيدار، در روزهای اخیر بسیاری از مشتاقان زیارت اربعین به امید بازگشایی مرزهای زمینی و توفیق تشرف به حرم امام حسین (ع) به شهرهای مرزی رفته و برخی نیز پشت مرزها در انتظار باز شدن مسیر هستند.

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس مرزها زمینی تا پایان مراسم اربعین برای تردد زائران بازگشایی نمی‌شود، اظهار داشت: در روزهای اخیر برخی تبلیغ کرده و به سایر مشتاقان زیارت اربعین وعده می‌دهند که امکان تردد از مرزهای زمینی و سفر به عراق حتی بدون داشتن ویزا امکان‌پذیر است. این امر در حالی است که با توفق صورت گرفته با دولت عراق همه زائران ایرانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین باید از طریق مرزهوایی به عراق سفر کنند.

وی با بیان اینکه سهمیه ایران در اربعین ۶۰ هزار نفر است، ادامه داد: تاکنون ویزای بیش از نیمی از زائران اربعین صادر شده و برخی هم به عراق سفر کرده‌اند، اما هیج زائری امکان تشرف زمینی به عراق را ندارد و حتی زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و ویزا برایشان صادر شده است، نمی‌توانند از مرز زمینی به عراق بروند.

محمدی‌فر با اشاره به اینکه برخی از افراد سعی در ورود غیرقانونی به عراق داشتند، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر بعضی از افراد به صورت زمینی قصد خروج از کشور را داشتند که توسط نیروهای امنیتی کشورمان و همچنین عراقی‌ها به کشور بازگردانده شدند. 

دبیر ستاد مرکزی اربعین از مشتاقان زیارت اربعین خواست، با توجه به بسته بودن مرزها از تجمع یا حضور در شهرهای مرزی خودداری کنند و گفت: هیچ خدماتی از موکب پذیرایی گرفته تا خدمات گذرنامه‌ای در مرزها ارائه نمی‌شود. بر همین اساس، از افرادی که ویزا دارند می‌خواهیم برای رفتن به عراق بلیت پرواز اربعین تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد