سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 53421
|
09:03 - 1400/06/30
نسخه چاپی

اسناد مهم دفاع مقدس برای اولین‌بار در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد

اسناد مهم دفاع مقدس برای اولین‌بار در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد
رییس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: برای نخستین بار بخش‌هایی از اسناد مهم و منتشر نشده دفاع مقدس در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارشايلام بيدار،  ایمان عطارزاده، با ارائه ارائه توضیحاتی درخصوص نمایشگاه «در لباس سربازی» گفت: این نمایشگاه روایتی از موضوعات تاریخی ارائه می‌کند. البته نقطه اتکای این نمایشگاه مربوط به فداکاری‌های بزرگ ملی که سرمایه‌ همیشگی یک ملت محسوب می‌شوند، است. لذا نمایشگاه «در لباس سربازی» از این منظر اهمیت و ضرورت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: اگر منطق و تاریخ پیروز مقاومت را به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی به سلسه جبال البرز مثال بزنیم، دفاع مقدس مانند کوه دماوند، قله و نماد و اوج این فرهنگ و الگوی پیروز و راهگشا است که نباید اجازه داد بدخواهان ملت، حقایق نورانی آن را با تحریف و بدگویی خراب کنند و نسل‌های آینده را از این گنج و سرمایه سعادت آفرین محروم کنند.

عطارزاده درباره محور اصلی نمایشگاه «در لباس سربازی» گفت: با توجه به اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نقش‌های متنوع و گسترده‌ای در دفاع مقدس داشته‌اند و به نوعی از میان شخصیت‌های اصلی انقلاب، ایشان تنها فردی بوده‌اند که علاوه بر مسئولیت‌های مهم ستادی و فرماندهی نیروهای مسلح،   توفیق حضور در خط مقدم جبهه‌ها را از آغازین روزهای دفاع مقدس داشته‌اند و از نزدیک شاهد بسیاری از مسائل این حوزه بوده‌اند، به همین دلیل می‌توان جامع‌ترین و متقن‌ترین روایات از دفاع مقدس را  با مرور خاطرات، مکاتبات، روزنویس‌ها و بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یافت.

رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ادامه داد: به عبارت دیگر نمایشگاه ‌دائمی «در لباس سربازی» گزارشی از مستند دفاع مقدس به روایت  حضرت آیت الله خامنه‌ای است، که به حقیقت می‌تواند گوشه‌ای از روایت این دوره سرنوشت‌ساز را برای علاقه‌مندان، آشکارتر کند. البته در این نمایشگاه، برای اولین بار بخش‌هایی از اسناد مهم و منتشر نشده دفاع مقدس در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

عطارزاده با تاکید بر دست اول بودن منابع و آثار استفاده شده در نمایشگاه «در لباس سربازی» اظهار کرد: با توجه به دریای بی‌کران موضوعات و معارف دفاع مقدس، در نمایشگاه «در لباس سربازی» مجموعه اسناد مهم، متقن و دیده ‌نشده موجود در مورد موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جهت برای بهره‌برداری فعالان این عرصه منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به سایر اهداف از برگزاری نمایشگاه «در لباس سربازی» ابراز کرد: یکی  از مهم‌ترین اهداف نمایشگاه «در لباس سربازی»، ارائه فهرستی از موضوعات و سوژه‌ها به فعالان و تولیدکنندگان فرهنگی است تا با بهره‌مندی از این گنج‌های اسنادی و پژوهشی، فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس را گسترش و تعمیق ببخشند.

رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار فرمانده کل قوا در واکنش به اینکه چه کسانی می‌توانند از نمایشگاه «در لباس سربازی» بازدید کنند؟ خاطرنشان کرد: نمایشگاه در لباس سربازی در نخستین مرحله پس از افتتاح،  میزبان فعالان و نخبگان عرصه دفاع مقدس است و در مراحل بعدی نیز میزبان عموم مردم خواهد بود.

وی  با اشاره به مراحل برگزاری نمایشگاه «در لباس سربازی» یادآور شد: مراحل آماده‌سازی محتوایی نمایشگاه در لباس سربازی از سال ۱۳۹۸ در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب آغاز شد و با همکاری بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پس از طی مراحل اجرایی در شهریورماه سال ۱۴۰۰ با حضور ریاست محترم جمهوری افتتاح می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب