سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 53419
|
08:57 - 1400/06/30
نسخه چاپی

ماجرای تخریب مزار شهدای گمنام در تهران چه بود؟

ماجرای تخریب مزار شهدای گمنام در تهران چه بود؟
فرمانده سپاه ناحیه حبیب ابن مظاهر با اشاره به ماجرای تخریب مزار شهدای گمنام گفت: افراد سود جو و فرصت طلب اقدام به شایعه پراکنی کرده اند و این موضوع صحت ندارد.

به گزارشايلام بيدار،  سرهنگ پاسدار حسین کریمی دبیر هیات امنای مزار شهدای گمنام منطقه۱۷ و فرمانده سپاه ناحیه حبیب ابن مظاهر درباره ماجرای تخریب مزار شهدای گمنام اظهارداشت: با توجه به این‌که جریان‌های سودجو و فرصت طلب، شهرداری را مورد خطاب قرار داده و در پی ایجاد یک فضای بی اخلاقی هستند؛ اینجانب به عنوان دبیر هیات امنا مزار شهدای گمنام منطقه۱۷ و فرمانده سپاه ناحیه با همراهی تاجیک مشاور شهردار تهران، لطفی شهردار منطقه در روز جمعه در محل حضور پیدا کردیم.


وی افزود: طی بازدید میدانی به عمل آمده متوجه شدیم تخریبِ صورت گرفته، در جهت بهسازی محیطی و رفع دیوارکشی غیرفنی به جهت وجود دو اصله درخت چند ده ساله بود که این توسعه فضای ایستگاه صلواتی، هیچ ارتباطی با مزار شهدای گمنام نداشته است بنابراین با مساعدت شهردار منطقه ۱۷ و مشاور شهردار تهران موضوع حل و فصل گردید.

سرهنگ کریمی تخریب مزار شهدای گمنام را یک شایعه و دروغ بزرگ خواند و تصریح کرد: به منظور تامین فضای پیرامونی آبدارخانه با مساعدت شهرداری منطقه در مجاورت ایستگاه صلواتی با بهینه سازی و نرده کشی دغدغه‌های خادمین شهدا و شهرداری منطقه۱۷ مرتفع می شود. 

داوود لطفی شهردار منطقه۱۷ نیز تاکید کرد: ما به دنبال تغییر روح شهر هستیم و این تغییر میسر نخواهد شد مگر با عطر و بوی شهدا و فرهنگ شهادت؛ لذا مقرر شد مزار شهدای گمنام بهسازی، بازطراحی، مرمت و بازسازی شود.

شهردار منطقه ۱۷ در این باره گفت: در بوستان شهدای محله زمزم منطقه ۱۷ در محدوده ناحیه دو مقبره شهدای گمنام قرار دارد که پیکر مطهر دو شهید والا مقام ۵ سال پیش در این محیط به خاک سپرده شده  و در مجاورت این مقبره شهدا یک ایستگاه صلواتی از سه سال پیش راه اندازی شده است که به تازگی این ایستگاه صلواتی اقدام به توسعه ۵۰ مترمربع در بوستان مربوط کرده است.

وی افزود:  توسعه ایستگاه صلواتی بدون هماهنگی و مجوز های لازم شهرداری منطقه صورت گرفته است که دیوار کشی غیر اصولی و نا ایمن و همچنین قرار گرفتن دو درخت کهنسال در این محیط موجب شده است تا شهرداری منطقه ۱۷ طبق مقررات با هماهنگی سپاه ناحیه حبیب ابن مظاهر اقدام به پرچیدن دیوار نا ایمن کند.

لطفی ادامه داد: این دیوار کشی هیچ ارتباطی با مرقد مطهر شهدای گمنام نداشته است که متاسفانه افراد سود جو و فرصت طلب اقدام به شایعه پراکنی کرده اند.

شهردار منطقه۱۷ ادامه داد: یک طرح کامل‌تر که به لحاظ شهرسازی و معماری  و از لحاظ نیازمندی‌های مجموعه در جهت کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مراسمات باشد، طراحی و بعد از طی مراحل قانونی مصوب و اجرایی خواهد شد.

این طرح شامل یک بسته جامع فرهنگی و زیر ساختی است که با اجرای آن شهروندان دارالشهدای تهران علی الخصوص محله زمزم و زهتابی از برکات این شهدا و خدمات بنای ایجاد شده بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب