سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 53418
|
08:56 - 1400/06/30
نسخه چاپی

«من زینب تو هستم» در حرم مطهر رضوی رونمایی می‌شود

«من زینب تو هستم» در حرم مطهر رضوی رونمایی می‌شود
همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آیین رونمایی از کتاب «من زینب تو هستم» چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس آئین رونمایی از کتاب «من زینب تو هستم» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. این برنامه روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه از ساعت ۱۹:۳۰ در رواق کتاب آستان قدس رضوی برگزار و پخش زنده مراسم از طریق شبکه اینترنتی رضوی به آدرس tv.razavi.ir و صفحه مجازی رواق کتاب به آدرس revaqe_ketab انجام خواهد شد.

کتاب «من زینب تو هستم» روایت خواهر شهید رستم (سعید) نامدار فرزانه اقدم تخریبچی لشگر ۲۷ محمدرسول الله (ص) به قلم معصومه محمدی نگاشته شده و در مرداد ماه ۱۴۰۰ توسط نشر بعثت ۲۷ چاپ و منتشر شده است. این کتاب عشق، ایثار و مرارت‌های خواهری را به تصویر کشیده که بعد از شهادت و اسارت برادرانش دیگر به زندگی قبل خود بازنگشت و زینب‌وار پای عشقِ خواهر و برادریش ایستاد. یاد و خاطره شهیدی درون این کتاب جاری و ساری است که یکی از حرهای دفاع مقدس است. این‌بار شهید، صبر و وفای خواهرش را رسانه‌ای کرد تا همه بدانند زینب‌ها در همه تاریخ کعبه رنجند.

در این کتاب که از دوران کودکی عالیه نامدار فرزانه اقدم خواهر شهید سعید نامدار فرزانه اقدم آغاز می‌شود به لایه‌های پنهان زندگی مردم مذهبی و سنتی دوران طاغوت و محرومیت‌های آنان پرداخته شده است. مخاطب در همراهی با کتاب به سیر تطور و تکامل این شهید بزرگ از یک فرد عادی و غیرمذهبی جامعه به فردی تاثیرگذار، انقلابی و مجاهد خواهد رسید و از نحوه اعزام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در جنوب کشور، سوریه و لبنان و نهایتاً به غرب کشور، ماجرای مفقودی دو برادر در یک شب و یک عملیات، مرارت‌های مادر، خواهر و خانواده‌ی شهید و پشت صحنه زندگی این خانواده تا به امروز، همچنین رویاهای صادقه و کرامات شهید مطلع خواهد گشت.

شهید رستم (سعید) نامدار فرزانه اقدم تخریبچی لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در تاریخ ۲۵ آبان ۶۱ طی عملیات زین العابدین (ع) در منطقه‌ی عملیاتی سومارمندلی به فیض گمنامی و شهادت نائل شد. پیکر مطهر این شهید بزرگوار ۱۳ سال بعد، در تاریخ ۸ آبان ۷۴ به صورت مبادله‌ای به میهن بازگشت و در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران قطعه ۲۶ ردیف ۱۰، شماره ۴۱ مکرر آرام گرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب