سرویس: سیاسی
کد خبر: 53416
|
07:39 - 1400/06/30
نسخه چاپی

دیدار وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره ایران و افغانستان

دیدار وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره ایران و افغانستان
وزرای خارجه آمریکا و انگلیس طی دیداری در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، درباره مسائل مختلف از جمله ایران و افغانستان رایزنی کردند.

به گزارشايلام بيدار، وزارت خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه از دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «الیزابت تراس» همتای انگلیسی وی در نیویورک خبر داد.

بلینکن و تراس که برای شرکت در هفتادوششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته‌اند، در حاشیه این اجلاس با هم دیدار و رایزنی کردند.

وبگاه وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «بلینکن و تراس درباره طیفی از مسائل از جمله وضعیت افغانستان، ایران، مقابله با بحران‌های آب‌وهوایی، هند و اقیانوس آرام آزاد و تقویت روابط اقتصادی دوجانبه گفت‌وگو کردند».

بلینکن نیز در صفحه توئیتر خود درباره این جلسه نوشت:‌ «دیدار چهره به چهره خوبی برای اولین بار با وزیر خارجه انگلیس لیز تراس داشتم و درباره اولویت‌های مشترک از ایران و افغانستان گرفته تا ایندوپاسیفیک آزاد، صحبت کردم».

پیش از این، «جالینا پورتر»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود «بازگشت دوجانبه به برجام» در راستای منافع ملی واشنگتن است.

این مقام آمریکایی در حالی از «بازگشت دوجانبه» به برجام سخن گفته که جمهوری اسلامی ایران بر خلاف آمریکا هرگز از توافق هسته‌ای خارج نشده است. اقداماتی که ایران برای کاهش تعهداتش در برجام انجام داده بر اساس مفاد همین توافق و در واکنش به عدول طرف‌های غربی از تعهداتشان انجام شده‌اند. 

بامداد سه‌شنبه همچنین «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با اشاره به احتمال برگزاری جلسه‌ای با ایران در حاشیه مجمع عمومی با موضوع توافق هسته‌ای، گفت زمان علیه هرگونه توافق احتمالی با تهران عمل می‌کند.

 

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب