سرویس: استان ایلام
کد خبر: 53281
|
10:34 - 1400/06/14
نسخه چاپی

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام

مشاور رییس جمهوری به ایلام سفر می‌کند

مشاور رییس جمهوری به ایلام سفر می‌کند
نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو بازدید اخیر از شهرستان مهران و پیگیری‌های صورت گرفته، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد فردا دوشنبه به این استان سفر می‌کند.

به گزارشايلام بيدار،علی اکبر بسطامی "،نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:در این سفر، که حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور و جمعی از معاونین وی نیز حضور خواهند داشت، از محل احداث منطقه آزاد مهران بازدید بعمل خواهد آمد.

وی افزود: با تلاش مجمع نمایندگان استان و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، مقرر شد با هماهنگی دولت در آینده نزدیک شاهد حضور رییس جمهور و هیات دولت در استان ایلام باشیم.

به گزارش ایرنا، دولت در اردیبهشت سال ۹۳ و بنا به پیشنهاد مسوولان استان مبنی بر ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران مهر تائید زد و بلافاصله پس از آن پی گیری ها برای تحقق این خواست مردم ایلام از سوی مسوولان محلی آغاز شد و پس از کش و قوس هایی شورای عالی مناطق آزاد و هیات دولت با راه اندازی آن موافقت کردند.

هفتم اردیببهشت ماه سال ۱۳۹۷ نیز مجلس نظر مثبت خود را نسبت به تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری اعلام و آن را تصویب کرد.

پس از تصویب منطقه آزاد مهران در مجلس، این پرونده به تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد که در نهایت ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رای مثبت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب نهایی رسید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب