سرویس: استان ایلام
کد خبر: 53069
|
09:44 - 1400/05/25
نسخه چاپی

فرماندار دره شهر خبر داد؛

فوت ۱۴ نفر در شهرستان دره شهر بر اثر پیک پنجم کرونا

فوت ۱۴ نفر در شهرستان دره شهر بر اثر پیک پنجم کرونا
فرماندار دره شهر از ثبت فوت ۱۴ نفر در شهرستان دره شهر بر اثر پیک پنجم کرونا خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،"کیانوش محمدنژاد"،فرماندار دره شهر، اظهار کرد: در اسفندماه،پیکچهارم ناشی از سفرهای گردشگری در منطقه بود، متاسفانه هم اکنون درپیکپنجم در شهرستاندرهشهر این قضیه برعکسشده ومعمولاً در این ایام مردم به سفر می‌روند.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط شبکه بهداشت دره شهر، اینپیککه بسیار سنگین است که متاسفانهناشی ازسفرهای زیارتی و تفریحی بوده که به شمال کشور انجام گرفته است.

محمدنژاد عنوان کرد: متاسفانه افرادی که به سفر می‌روند در برگشت بدون هیچ گونه قرنطینه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی درمراسماتشرکت می‌کنند و باعث شد کهتعدادافراد زیادی مبتلا شوند.

افزایشفوتی‌ها درپیکپنجمکرونا

وی ادامه داد: درپیکچهارم نزدیک به ۱۰ نفر فوتی ناشی ازکرونادر شهرستان ثبت شد، اما در اینپیکپنجم که هنوز ۲۵ روز از آن می‌گذرد متاسفانه ۱۴ نفر از شهروندان فوت کردند.

فرمانداردرهشهر عنوان کرد: خواهشی که از مردم داریم اینکه سفرهای خود را به زمانی موکول کنند که واکسیناسیون کامل انجام بگیرد.

وی اظهار کرد: اقداماتی که برایکنترلاین بیماری انجام گرفته ستادکرونایشهرستان فعالانه پیگیری امورات بوده،در حال حاضربیماری مقداری در این شهرستانکنترلشده اما اگر مردم همکاری نکنند مجدداً احتمال اینکه افزایشی شود وجود دارد.

۶۹ درصد افراد واجد شرایط واکسینه شدند

فرمانداردرهشهربااشاره به امکانات و تجهیزات فراهمشده دراین پیک افزود: نقاهتگاه ۳۰ تختخوابیدرهشهر تجهیز شده اما به دلیل اینکه بیمارستان ظرفیت و گنجایش پذیرش بیمار را دارد هنوز از این نقاهتگاه استفاده نشده است.

وی گفت: امیدواریم نیازی به استفاده از این نقاهتگاه نباشد، همچنین مرکزدومواکسیناسیون شهرستان در طی یکی دو روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

محمدنژاد اضافه کرد:در حال حاضر۶۹ درصد افراد واجد شرایط بالای ۵۰ سال شهرستان واکسینه شدند.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۶۰ کپسول اکسیژن در طول این یک ماه به شهرستان ارسال شده و هیچ گونه مشکلی در اینراستانداریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب