سرویس: استان ایلام
کد خبر: 53049
|
15:31 - 1400/05/22
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

هیات های مذهبی پروتکل های بهداشتی کرونا را رعایت کنند

هیات های مذهبی پروتکل های بهداشتی کرونا را رعایت کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: مسوولان هیات های مذهبی و مردم پروتکل های بهداشتی را در مراسمات نظیر زمان تعیین شده عزاداری، برگزاری آیین در فضای باز بمنظور کاهش و قطع زنجیره کرونا رعایت کنند.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار داشت: موج پنجم کرونا کادر درمان را خسته کرده و باید همه مردم در مراسمات عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) برای حفظ سلامت خود و دیگران فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و حضور در اجتماعات در فضاهای مسقف بپرهیز کنند.

وی افزود: شکست کرونا نیازمند بسیج همگانی است و با استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و تزریق واکسن از شیوع کرونا در استان کاسته خواهد شد.

خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: محتوای سخنرانی ها سخنرانان در مراسمات عزاداری باید حماسی باشد چرا که کوچکترین تخلف و خارج از پروتکل تعریف شده، دست مایه ای برای دشمن در راستای ضربه زدن به نظام خواهد بود.

کریمی تبار در ادامه با تسلیت به همه عزاداران و عاشقان حسینی، یادآور شد: واقعه عاشورا بزرگترین جنایت در تاریخ عالم بود و این جنایت بر خلاف اصول اسلامی و بسیار ناجوانمردانه به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: امام حسین ( ع ) بدنبال منافع شخصی نبود و هدف او این بود که هیچ شخصی در زیر حکومت ظالمان نباشد و آزاد باشند و این امام بزرگوار بخوبی مسیر زندگی را برای مردم روشن کرد.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود خواستار صرفه جویی در مصرف برق و آب توسط مردم شد و تصریح کرد: ادارات برق و آب نیز باید بر اساس برنامه زمانبندی شده و از قبل مدت زمان خاموشی برق و قطعی آب را به مردم اطلاع رسانی کنند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار در بخش سوم از سخنان خود به تشریح صفات افراد پرهیزگار در دنیا پرداخت و یادآور شد: نخستین صفت افراد پرهیزگار و علما بردباری و صبوری است.

وی گفت: یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروزی داشتن صبر و بردباری در برابر مشکلات و مسایل جامعه است که می تواند در طول زندگی به ما کمک کند.

امام جمعه ایلام دلیل بسیاری از خودکشی ها و دگرکشی ها در جامعه را عدم بردباری و کنترل نکردن نفس دانست و اظهار داشت: همه باید تلاش کنند در برابر مشکلات و مسایل جامعه هیجان خود را بخوبی بتوانند کنترل کنند تا در نتیجه دچار پشیمانی نشوند.

کریمی تبار با بیان اینکه افراد با تقوا باید دارای چهار صفت حسنه باشند، افزود: انفاق در مواقع تنگدستی، فرو بردن خشم در برابر ناملایمات، گذشت از لغزش دیگران، استغفار کردن و ابراز پشیمانی از گناه چهار ویژگی افراد متقی است که خداوند به آنان بهشت را نیز وعده داده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب