سرویس: سیاسی
کد خبر: 52933
|
08:54 - 1400/05/12
نسخه چاپی

نماینده مردم تهران در مجلس:

مصوبه مجلس دست دولت روحانی را برای مذاکرات بعدی باز کرد

مصوبه مجلس دست دولت روحانی را برای مذاکرات بعدی باز کرد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آنچه که مصوبه مجلس فراهم کرد این بود که مجلس دست دولت را برای مذاکرات احتمالی بعدی باز و پر و قدرتمند کرد.

به گزارشايلام بيدار، غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر مصوبه مجلس نبود تحریمی هم وجود نداشت، اظهار داشت: اولین بار نیست که روحانی درباره تحریم‌ها خلاف واقع سخن می‌گوید و اولین بار هم نیست که فرافکنی می‌کند.

وی افزود: آقای روحانی از روز ابتدا قسم جلاله خورد با این عنوان که مشکلات اقتصادی را حل می‌کند و برای آن راه حل دارم لذا برای همین وارد این عرصه شدم و بعدها با ادامه این موضوع که راه حل های اقتصادی کشور در حل مشکل تحریم است و بنده این کار هستم و می توانم با زبان دنیا سخن بگویم وارد کار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای  اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: منظور روحانی از دنیا همان اسم مستعار آمریکا است، حال با این حربه وارد کار شدند بعد هم اعلام کردند که تحریم‌ها یکجا برداشته شد و بعد معلوم شد که نه تنها تحریم‌ها برداشته نشده است بلکه اضافه هم شده و اتفاقاً در زمان اوباما هم اضافه شد؛ اما اینها بر خلاف واقع مکرراً وانمود کردند که ناکامی برجام مربوط به این است که برخلاف پیش‌بینی ها ترامپ رئیس جمهور شد در حالی که اینها خلاف واقع است و در زمان اوباما تحریم ها افزایش پیدا کرد.

رضوانی در ادامه بیان کرد: اصولاً تحریم‌ها هیچگاه برداشته نشد و حتی وزیر خارجه کشورمان -که به او قهرمان دیپلماسی می‌گویند- در مجلس متوجه شد که به جای لغو تحریم‌ها، تخفیف‌ داده شده است بنابراین از اساس سخنان آقای روحانی سالبه به انتفاء موضوع است.

وی بیان کرد:‌ اصلاً تحریم بوده و ادامه داشته و اساساً لغو نشده و فقط تخفیف داده‌اند، گاهی به دلایلی آمریکا مجبور است در تحریم تخفیف دهد که هم در زمان احمدی‌نژاد و هم قبل از ایشان هم وجود داشته و هم در حین برجام و هم بعد از اینکه از برجام خارج شدند هم تخفیف وجود داشته و الان هم آمریکا گاهی به اجبار تخفیف می‌دهد؛ اجبار آن هم به این دلیل است که اگر تحریم‌ها را گاهی تخفیف ندهد از خاصیت می‌افتد و آن هم در راستای تداوم اثرپذیری تحریم‌هاست، لذا اصلا تحریم‌ها برداشته نشده بود.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد:‌ بر فرض محال که ادعای آقای روحانی پایه و اساسی داشته باشد اصلا تحریم برداشته نشده که مصوبه مجلس بخواهد لطمه ای به این مسئله بزند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه که مصوبه مجلس فراهم کرد این بود که مجلس دست دولت را برای مذاکرات احتمالی بعدی باز و پر و قدرتمند کرد اما چون آقایان بنای بر مذاکره از موضع قدرت نداشته و ندارند مصوبه مجلس چون عزت آفرین بود مخالفت اینها را در پی داشت لذا از ابتدا جبهه گیری کرده و مقابل قانون ایستادند و از ابلاغ آن خودداری کردند و بعدا علیه این قانون مطابق فرهنگ سیاسی دشمن صحبت کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اگر این قانون نبود و اگر ما گام‌های کاهش تعهدات را در برابر مفاد برجام برنمی‌داشتیم در مذاکرات وین همانطوری که هم دشمن گفت و هم دولتی‌ها در جلسات حخصوصی اعلام کردند، اتفاقات ناگواری صورت می‌گرفت.

رضوانی تصریح کرد: اگر قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها نبود اینها در وین راجع به منطقه و موشک حرف می‌زدند. ما می‌دانیم که آمریکا وقتی قصد سوئی نسبت به کشوری داشته باشد اول مولفه‌های قدرت آن را یکی یکی می‌گیرد و بعد نیت سوء خود را به اجرا در می‌آورد.

وی در خاتمه بیان کرد: دشمنان و دولتی‌ها به خوبی می‌دانند مصوبه مجلس جز عزت و اقتدار آفرینی و دست مذاکره کنندگان را پر کردن، پیامد منفی نداشته است.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد