سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 52917
|
09:30 - 1400/05/11
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

اقتصاد مقاومتی راه علاج گره اقتصادی کشور؛ اعتماد به غرب جوابگو مشکلات نیست

اقتصاد مقاومتی راه علاج گره اقتصادی کشور؛ اعتماد به غرب جوابگو مشکلات نیست
اقتصاد مقاومتی می تواند در این روزها راهگشای مشکلات اقتصادی کشور باشدو گره اقتصاد را باز کند.

به گزارشايلام بيدار، وقتی از اقتصاد سخن می گوییم به جوانانی می رسیم که که راه زیادی برای رفتن دارند ومشکلاتی که پیش روی آن هاست که گاهی وقتی این دردها درمان نشود تبدیل به آسیب می شود وپدیده ای به نام آسیب های اجتماعی از دل مشکلات سربرمی آورد وبا پدیده ای مانند اعتیاد ، خودکشی و... خود را نشان می دهند.

به راستی که امروز اقتصاد کشور دچار بیماری شده که نیازمند نسخه شفابخش واقدامات موثر ومفید است که اقدامات موثر را دراین خصوص نیاز دارد.

به گفته آمارها امروز وضعیت معیشتی مردم مناسب نیست و بیکاری در شهرها وروستا زیاد شده که نتیجه اعتماد به مذاکره است که هیچ گاه جواب نداد ومشکلات کشور حل نشد واین در صورتی است که ایران اسلامی دارای ظرفیت های زیادی است که با بهره گیری ازآن ها می توان مشکلات مردم را حل کرد.

متاسفانه فرهنگ اقتصاد مقاومتی ، کارآفرینی ومهارت آموزی هنوز جای خود را در جامعه پیدا نکرده وگرنه امروز جامعه ای پویا داشتیم.

اقتصاد مقاومتی راهگشای گره اقتصاد کشور 

"علی فریادی" کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار  گفت: اقتصاد مقاومتی می توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

وی افزود:آموزش های مهارتی نقش مهمی در توسعه اقتصاد دارند که بر اساس نیازمندی‌های آموزشی در مناطق مختلف و در پنج خوشه کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر، خدمات و فناوری راهبردی برگزار گردیده است که نیازمناطق مختلف را می تواند حل کند.

فریادی  تصریح کرد:مهارت آموزی می تواند سایر صنعت ها را در استان ایلام فعال کند واز این طریق می توان شغل ایجاد کرد.

اگر بخواهیم بیکاری را درمان کنیم هم سرمایه اش را داریم وهم زمینه را که می توان با مهارت آموزی وارائه فرهنگ کارآفرینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به نتایج خوبی دست یافت

امروز با وجود گسترش ویروس کرونا می توان از بستر اینترنت برای گسترش اقتصاد مقاومتی و مهارت آموزی استفاده کرد وبا برنامه ریزی منسجم وحمایت مالی بازار کار را توسعه داد.

در واقع می توان با سرمایه گذاری روی استعداد جوانان به نتایج مطلوب دست یافت و منتظر توافق با بیگانگان نماند.

اعتماد به غرب جوابگو نیست 

حجت الاسلام عمران احمدی مدرس حوزه ودانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: حل مشکلات کشور را معطل مذاکرات کردن از جمله بزرگترین اشتباهات دولت بود که نتیجه آن تورم وفشار اقتصادی بر مردم شد.

وی افزود: غرب به دنبال دشمنی با ایران وضربه زدن به ملت ایران است واین امری است که در طول تاریخ همواره ثابت شده است.

احمدی در ادامه گفت: امروز هم می بینیم که از سوی دولتمردان مسائل حاشیه ای مانند سال های گذشته مطرح می شود واین در حالی است که پاسخگوی ضعف خود در سال های گذشته نیستند.

مدرس حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد: کشورهای که دارای نعمت های خدادادی ومنابع بیشمار است اکنون در تامین برق خود مشکل دارد واین نتیجه تفکر غربگرایی است که در طول تاریخ همواره همین نتیجه را داشته است اما عده ای همچنان در خواب به سر می برند.

جوانان نیازمند حمایت هستند

حجت الاسلام احمد امرایی امام جمعه چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: جوانان امروز برای دست یابی به آینده بهتر دچار مشکل هستند که در این صورت باید به فکر آن ها بود.

وی افزود: رشد بیکاری باعث شیوع آسیب های اجتماعی می شود امری که امروز به شکل گرایش جوانان به مواد مخدر، رواج ازدواج های نامتعارف ، رشد طلاق، کاهش ازدواج و... می بینیم.

امام جمعه چرداول تصریح کرد: قطعا حمایت از جوانان می تواند نتایج بهتری برای کشور داشته باشد و دراین صورت است باید همه مسئولین در راستای گسترش اقتصاد مقاومتی گام بردارند و از بیگانگان انتظار حمایت نداشته باشند.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد